החשוד בקבלת שוחד: ראש עיריית פ"ת רמי גרינברג

ראש העיר נעצר יחד עם שלושה חשודים נוספים המעורבים לפי החשד בביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות כלכליות נוספות שבוצעו במהלך קמפיין הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשנת 2018. מעצרו הוארך בשישה ימים

זמן צפייה: 01:05

חשד לפרשת שוחד חמורה: ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הוא ראש העיר המכהן החשוד שנעצר הבוקר (רביעי) בחשד שלקח שוחד במהלך קמפיין הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשנת 2018. מעצרו הוארך הערב בשישה ימים.

גרינברג נעצר על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, יחד עם מנכ"ל העירייה יניב בניטה ושני אנשי עסקים המעורבים לפי החשד בביצוע עבירות של שוחד בהיקף של בין 2 ל-3 מיליון שקלים, וכן בעבירות של מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

עיריית פתח תקווה
עיריית פתח תקווה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מהמשטרה נמסר: "החקירה החלה בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנת 2018, בעלי עניין העבירו כספים, בסך מאות אלפי ש"ח, לקמפיין הבחירות של המועמד דאז לראשות העיר ובתמורה לכך, הבטיח להם האחרון, שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים, לאחר היבחרו".

"בהתאם להתפתחויות ולשם צורכי החקירה, יובאו החשודים במהלך היום לדיון בהארכת מעצרם בביהמ"ש השלום בראשל"צ. משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון ותבצע חקירה במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים", הוסיפו.

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג
ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג | צילום: מתוך פייסבוק

בחודש שעבר, גרינברג עוכב לחקירה נוספת יחד עם שלושה ממקורביו בחשד לעבירות של מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה וקשירת קשר לביצוע פשע. הארבעה עוכבו לחקירה ביאח"ה בלהב 433 בעקבות תלונה שהוגשה נגדו לפני כשנה ובמסגרתה נטען כי גרינברג דרש לפטר את מתנגדיו או את בני משפחתם מהעבודה או להרחיקם מתפקיד.

לפי החשד, גרינברג הציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות המקומית שבראשה הוא עומד. שלושת מקורביו של ראש העיר חשודים כמי שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו. זמן קצר לאחר מכן שוחררו כל המעוכבים.

עו''ד עופר ברטל
עו''ד עופר ברטל

עו"ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן מסר בשמו של גרינברג: "מסע הבחירות של ראש העירייה התנהל על פי חוק. דוח מפורט הוגש על כל הוצאה והכנסה למבקר המדינה ואושר על ידו. ראש העירייה עושה ימים כלילות ומנסה להיות שליח ציבור נאמן לתושבי פתח תקווה. קשה מאד להיות שליח ציבור בארץ הקודש וקשה ומסוכן שבעתיים להיות שליח כזה שמקפיד בקלה כחמורה. ראש העירייה עונה לכל השאלות שנשאל וימשיך לשתף פעולה עם המשטרה עד לתום החקירה. הוא מבקש מכל תושבי העיר שלא למהר לשפוט אותו ולהמתין בסבלנות לתום החקירה".