"ניצל את מעמדו בקהילה": הרב מלוד מואשם בעבירות מין בתלמידיו

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד נתנאל דרעי בן ה-39, ממנו עולה כי ביצע מעשי סדום בקטינים שהשתייכו לכת שלו, תוך שהוא מבטיח לשדך להם את בנותיו. "ביצעו את כל דרישותיו מתוך יראת כבוד"

זמן צפייה: 08:28

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד הרב נתנאל דרעי, תושב לוד בן 39, בגין ביצוע מעשי סדום ועבירות מין בתלמידיו הקטינים, כמה מהם מתחת גיל 16.

מכתב האישום עולה כי במסגרת תפקידו כמנהיג קהילה בעיר, העביר דרעי שיעורי תורה. בבית המדרש שבו נשא את דבריו, הייתה גישה לחדר פנימי עם מיטה, שבו ביצע לכאורה את המעשים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אדלשטיין: מבקש בשם מערכת הבריאות לעצור את ההידרדרות הפוליטית

לפיד: קורא לכחול לבן להצטרף לגוש בראשותי בבחירות הקרובות

אסון קריסת החניון בתל אביב ב-2016: כתב אישום נגד 4 מעורבים

נתנאל דרעי, מהניג הקהילה ''היכל הקודש'' וחשוד בניצול מיני של תלמידיו הקטינים
נתנאל דרעי, מהניג הקהילה ''היכל הקודש'' וחשוד בניצול מיני של תלמידיו הקטינים

"בהזדמנויות שונות, דרעי ביצע בנערים עבירות מין בחדר הפנימי, תוך שהוא מציין בפניהם כי קרבתם אליו תעניק להם מעמד גבוה וכי הוא עתיד לשדכם עם אחת מבנותיו", נכתב בכתב האישום. "הנערים המתלוננים, ביצעו את כל דרישותיו של דרעי, וזאת מתוך יראת כבוד ומפאת מעמדו הרם בעיניהם, בעיני משפחותיהם ובעיני הקהילה כולה".

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, וכתבה בבקשה המעצר כי הניצול המיני אירע לאורך חמש שנים. "חומרת העבירות והכסות הדתית הלגיטימית שניסה לשוות להן, תוך ניצול מעמדו בקהילה אליה משתייכים הנערים... ותוך הבטחה כי קרבה זו תזכה אותם במעמד גבוה בקהילתם, כל אלו מקימים כנגדו עילת מעצר".

עוד ציינה המשטרה כי בשל העובדה שהקהילה של דרעי קטנה וסגורה, וברקע הכוח וההשפעה שיש לו בה, קיים חשש ממשי לשיבוש הליכי משפט על ידו או על ידי בני קהילה, תוך הפעלת לחץ על משפחות הנערים.

דרעי, אב ל-14 ילדים, הוא מנהיג קהילת "היכל הקודש" שמונה 80 משפחות בעלות תשובה של חסידות ברסלב בלוד. החוקים בה נוקשים ומחייבים, ואף כוללים חרמות, איומים, הלשנות ומנהגים מעוררי מחלוקת. כך למשך, ב-2017 המשטרה פרצה לאולם אירועים ועצרה את דרעי שעמד לחתן את בתו בת ה-13. לפני כשלושה שבועות, התכנסו בדירת מסתור חברי הקהילה הקיצונית בעבר, שחיו שנים רבות תחת מרותו של דרעי, ובשיחה עם חדשות 13 שברו את שתיקתם בנוגע למעשיו האפלים של הרב, שכללו לדבריהם הטרדות מיניות כלפי תלמידיו הקטינים וניסיונות השתקה. "זה התחיל בנשיקות בלחי והתקדם קצת יותר", אמר אחד האבות.

ד', אב לקטין בקהילה של דרעי, הבין רק לאחרונה שבנו בן ה-13 וחצי נוצל מינית על ידי הרב, ועל פי החשד זה קרה מאות פעמים במהלך השנים האחרונות. "בחודשיים האחרונים הופיעו רמזים גדולים. הבן שלי היה אומר: 'לא בא לי לקום בבוקר', 'אתם לא מבינים אותי'. ואז הוא התחיל לבכות ולספר". אמר האב שבנו נפגע מינית והוסיף: "תוך כדי שהוא היה מספר לנו, הוא התסכל עליי ושאל אותי: 'אתה מאמין לי?'". מ', מאמין נוסף שעזב את הקהילה, סיפר כי בנו אמר לו, תוך כדי שהוא חש בצמרמורת, כי "יש מישהו שנוגע בילדים". וכאשר שאל אותו אביו במי מדובר, ענה לו בנו: "הרב!".