חיסול ברוך בורוכוב: הנרצח היה תחת מעקב סמוי, רכב נוסף נתפס

פרסום ראשון: לחדשות 13 נודע כי ברוך בורוכוב, שחוסל בדירתו בראשון לציון, היה במעקב סמוי של היאחב"ל בזמן הרצח. כמו כן, רכב נוסף של המתנקשים אותר. מעצרם של חמישה מהחשודים הוארך בשבוע וחשוד נוסף שוחרר למעצר בית

ברוך בורוכוב

פרסום ראשון: התפתחות בחקירת רצח ברוך בורוכוב בראשון לציון. לחדשות 13 נודע כי המנוח היה במעקב סמוי של היאחב"ל בזמן הרצח, ורכב נוסף של המתנקשים אותר. בתוך כך, היום (חמישי) מעצרם של חמישה מהחשודים בקשירת קשר לביצוע הרצח הוארך שוב עד השבוע הבא. חשוד נוסף שוחרר למעצר בית.

בשבוע שעבר נחשף כי בידי המשטרה האקדח שבאמצעותו חוסל בורוכוב, ואותר רכב מסוג יונדאי שצפה נמלט מהזירה ולאחר מכן הוצת. החוקרים גם התחקו אחר מסלול הבריחה של החשודים, דרך נס ציונה ועד למציאת הרכב בבאר יעקב. לפי שעה, במשטרה מסתמכים על תיעודים ממצלמות בלבד, אך כאמור נחשף פרט משמעותי שלפיו בורוכוב עצמו היה במעקב של היאחב"ל.

זירת הרצח בראשון לציון
זירת הרצח בראשון לציון | צילום: דוברות המשטרה

יצוין כי בעולם התחתון חשדו כי בורוכוב קשור להנחת המטען ברכבו של אלי מוסלי, שחנה בכפר שלם והתגלה - אך לא התפוצץ. ההערכה היא כי החיסול הוא נקמה הטמנת המטען, ובשל כך נעצרו חשודים המקורבים לארגון מוסלי. כעת התברר שגם ביאחב"ל חשדו בבורוכוב, והחליטו לפתוח בחקירה סמויה הכוללת מעקבים והצבת מצלמות סביב ביתו.

במסגרת החקירה הסמויה, התגלו האקדח ורכבי המילוט - וייתכן שגם ראיות נוספות שטרם לא נחשפו. כמו כן, לחדשות 13 כי בלשי היאחב"ל איתרו רכב מסוג פג'ו נוסף שהוחבא במרכז הארץ, ועל-פי החשד שימש גם הוא את חוליית המילוט. המכונית נשלחה למעבדה הארצית לזיהוי פלילי לאיתור DNA.

בנוסף, בידי החוקרים צילומים של הדמויות החשודות שתועדו מגיעות לביתו של בורוכוב. עם זאת, יש לציין כי ולמרות כל ההתפתחויות הללו - החקירה עדיין רחוקה מסיום, ועל החוקרים להצליח לקשור בין הראיות לחשודים.

Screenshot 2023 06 21 164604
עורכי הדין תמיר סננס, שחר חצרוני, דורון נוי ומשה יוחאי | צילום: באדיבות המצולמים

סניגוריהם של החשודים, עורכי הדין שחר חצרוני, משה יוחאי, דורון נוי ותמיר סננס אמרו: "מדובר במסע הפחדה ותו לא. לחשודים אין יד ורגל בפרשה. מציעים למשטרה להתעסק בחקירה עצמה ולא בגיוס עדי מדינה".