מאסר לסייעות מ"גן הזוועות": "השפילו את התינוקות והטילו מורא"

בית המשפט המוזי מרכז גזר על ארבע נאשמות, סייעות ב"משפחתון טולי" ברמלה, עונשי מאסר של בין 3.5 ל-5 שנים, כל אחת בהתאם לחומרת העבירות בהן היא נאשמת. בית המשפט מצא "חומרה רבה בכך שהפעוטות ספגו את נחת זרוען של כל הנאשמות"

זמן צפייה: 03:30

בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (חמישי) את דינן של ארבע נאשמות – סייעות ב"משפחתון טולי" ברמלה, המכונה גם "גן הזוועות". בית המשפט גזר עונשים של בין 5 שנות מאסר לבין 3.5 שנות מאסר. חלקן היחסי של הנאשמות בביצוע העבירות אינו זהה וקיים ביניהן מדרג של חומרה.

העבירות אשר יוחסו לנאשמות הן התעללות בקטין, תקיפת קטין בידי אחראי הגורמת חבלה ותקיפה סתם.המדינה עתרה להטיל על הנאשמות עונש של 7 שנות מאסר בפועל, ואילו ההגנה עתרה להטיל על הנאשמות עונש מאסר לריצוי בעבודות שירות.

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

לפי הודעת בית המשפט, נמצאה "חומרה רבה בכך שהפעוטות ספגו את נחת זרוען של כל הנאשמות, כך שלא היה להם מנוח ומזור אף לא מידי אחת מהן. כן קבע בית המשפט שקיימת חומרה רבה בכך שחלק ממעשי האלימות של הנאשמות בוצעו לשם האלימות ולא בניסיון לבצע פעולה של טיפול בפעוטות כגון האכלתם או הרדמתם".

עוד קבע בית המשפט כי "הנאשמות היו אמונות על הטיפול בתינוקות ובפעוטות רכים, על שלומם, רווחתם וביטחונם. הן פגעו בגופם, השפילו אותם והטילו עליהם מורא ופחד. בחלק ממעשיהן העמידו אותם בסיכון משמעותי לפגיעה חמורה בשלמות גופם ובהתפתחותם הפיזית והרגשית התקינה. מדובר בתינוקות ובפעוטות שהם באופן מובהק חסרי ישע, תלויים תלות מוחלטת במטפלים בהם, והם טרם למדו לבטא את עצמם באופן שיוכלו לתאר את הפגיעה בהם ולהגן על עצמם. הנאשמות מעלו באופן חמור באמון שניתן בהן על ידי הורי נפגעי העבירה, אשר הפקידו בידיהן את היקר להם מכל, מתוך ציפייה טבעית שהנאשמות יטפלו בהם במסירות ותשמורנה על שלומם וביטחונם".

אלונה דניאל ממטה המאבק למען הילדים, המלווה את ההורים, מסרה: "זו פרשה מהחמורות שהיו כאן, כשצוות גן שלם המונה שמונה סייעות ובעלת גן הטילו אימה על הפעוטות. אף לא אחת מהן עצרה את המעשים בגן ודיווחה על הנעשה להורים. השופט היום קבע חד-משמעית כי כל אחת מהן חייבת להיות מורחקת מהחברה ולהכנס לכלא, שמעשיהן חמורים וכל אחת מהן נתנה לגיטימציה לשנייה ולפעוטות לא היה רגע אחד של נחת ומזור. כלא נווה תרצה חייב להגדיל את התכולה כי עוד ועוד מתעללות עתידות להיכנס לשם בקרוב".