לוין מנסה להשפיע על מינוי יועמ"ש משרד המשפטים, הנציב יכריע

בזמן שפרישתה של יועמ"שית משרד המשפטים מתקרבת, השר ומנכ"ל המשרד מנסים להשפיע על מינוי המחליפה, ומעוניינים במי שהייתה סגניתה בעבר. עם זאת, זהות המחליף אמורה להיקבע במכרז, וכעת לוין מנסה למנוע מסגנה של היועמ"שית לעמוד בראש הוועדה שתכריע

זמן צפייה: 01:21

בשבועות הקרובים תפרוש מתפקידה היועצת המשפטית של משרד המשפטים לאה רקובר, לאחר שהגיעה לגיל הפנסיה, והערב (שלישי) פורסם במהדורה המרכזית כי שר המשפטים יריב לוין מנסה להגדיל את השפעתו על מינוי המחליף.

ללוין ולמנכ"ל משרדו יש כבר מועמדת המועדפת עליהם, שהייתה בעבר הסגנית של אותה היועצת המשפטית. השניים רוצים שהיא תיבחר, אך המינוי אמור להיקבע אחרי מכרז. לשם כך קמה ועדת מכרזים שבה חברים ארבעה, ומי שאמור לעמוד בראשה הוא המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון, כך לפי החוק.

לאחר ניסיון להשפיע על זהות חברי הוועדה, נעשה כעת ניסיון של השר והמנכ"ל למנוע מהמשנה ליועמ"שית להיות ראש הוועדה, אשר מחזיק בקול כפול, ובמקרה של תיקו הוא זה שיכריע. כעת הגיע העניין כולו לפתחו של נציב שירות המדינה.

גיל לימון, המשנה ליועמ"שית
גיל לימון, המשנה ליועמ"שית | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מלשכת מנכ"ל משרד המשפטים נמסר: "הרכב הוועדה נקבע כבר ב-2012 בזמן שנבחרה היועמ"שית הנוכחית של המשרד לאה רקובר. השר והמנכ"ל לא יזמו אף שינוי בהרכב".