יהודים תקפו מאבטחים במירון: "דיברנו בערבית וכמעט רצחו אותנו"

שאפי חמוד, שעבד כמאבטח בקבר הרשב"י עם חברו, אושפז עם שבר בידו לאחר שהותקף על-ידי כמה צעירים יהודים. "בערך שבעה צעירים הכו אותנו כי דיברנו בערבית", הוא סיפר לחדשות 13. חברו נפצע בראשו. המשטרה עצרה שניים מהחשודים, בני 17.5 ו-19 ממודיעין עילית ובית שאן

זמן צפייה: 02:18

שאפי חמוד, מאבטח תושב ביר אל-מכסור שעובד בחברה שמעניקה שירותי אבטחה להילולה במירון שמתקיימת היום (שני), הותקף אמש עם חברו על-ידי כמה יהודים - ששניים מהם נעצרו. הוא סיפר לחדשות 13 כי הוא וחברו שוחחו בערבית ביניהם כשלפתע הותקפו. "בערך שבעה צעירים הכו אותנו. יש לי שבר ביד ועברתי ניתוח". לדבריו, המאבטח הנוסף נפצע בראשו. "אני בסדר עכשיו, אבל כואב לי. זה גם יום ההולדת שלי".

מהמשטרה נמסר כי "עם קבלת התלונה נפתחה חקירה אינטנסיבית ונאספו ראיות לזיהוי ואיתור החשודים, ותוך זמן קצר ונעצרו שני חשודים שאותרו בחורשה מעל לצומת מירון. מחומר החקירה עלה כי השניים הגיעו למקום יחד עם חברים נוספים כאשר הם ככל הנראה בגילופין, גידפו את המאבטחים, גרמו נזק לעמדות האבטחה ולאחר מכן החלו לתקוף אותם באגרופים, בעיטות וחבטות באמצעות מוט ברזל. ושני מאבטחים פונו לבית חולים כאמור במצב קל ובינוני, החשודים, בני 17.5 ממודיעין עילית ובן 19 מבית שאן - נעצרו והועברו לחקירה בתחנת משטרת צפת. בשלב זה החקירה נמצאת בראשיתה וצפויים מעצרים נוספים".

בעקבות האירוע, שוחח שר הבריאות והפנים משה ארבל עם המאבטחים וגינה את התקיפה. מנהל המרכז הרפואי זיו, פרופ' סלמאן זרקא, הוסיף: "כולנו מחויבים להשמיע קול ברור וחד נגד האלימות הגואה בחברה הישראלית ולצערנו לא פעם היא מגיעה גם לצוותים המטפלים. אנו במערכת הבריאות מטפלים בכולם ללא הבדל. אנו מייחלים לימים של תיקון בחברה בישראל עם פחות אלימות ויותר ערבות הדדית".