"דוקרים אותי": בני זוג פיתו בת 12 להגיע לדירתם - ותקפו אותה

פרסום ראשון: תושב מזרח ירושלים ובת זוגו, ערביה-ישראלית, פיתו את הנערה להיפגש בדירה ששכרו בחיפה תוך הבטחה שיקנו לה אייפון, וכשהגיעו לשם החשוד התנפל עליה, סתם את פיה - והחשודה דקרה אותה ופצעה אותה באורח בינוני. התיק נחקר תחילה בשב"כ וביל"פ כרמל בחשד לניסיון רצח על רקע לאומני, אך בעקבות חשש הפרקליטות כי לא ניתן יהיה להרשיע בסעיף כזה - בימים הקרובים יוגש נגד השניים כתב אישום בגין חטיפה וחבלה בנסיבות מחמירות

זמן צפייה: 02:04

פרסום ראשון: גבר ממזרח ירושלים וזוגתו חשודים שפיתו נערה בת 12 להיפגש עמם בדירה בחיפה - ואז דקרו אותה ופצעו אותה באורח בינוני, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. הפרשה נחקרה על ידי שב"כ והיחידה ללוחמה בפשיעה מרחב כרמל בתחילה בחשד לפשיעה לאומנית. אך לאחר שבפרקליטות סברו שאין די ראיות להרשיע בעבירה ביטחונית - בימים הקרובים יוגש נגד השניים כתב אישום בגין חטיפה וחבלה בנסיבות מחמירות.

תחילתו של הסיפור המטריד בסוף דצמבר 2023, אז פגשה הנערה בחשוד באוטובוס. הוא פיתח איתה שיחה ושכנע אותה להישאר איתו בקשר. שבועיים לאחר מכן החשוד שכר דירה בשכונת הדר בחיפה, ובחודש ינואר השנה הוא תיאם עם בת ה-12 שתגיע לדירה. היא סיפרה להוריה שהיא נוסעת לישון אצל חברה, עלתה על אוטובוס מירושלים לחיפה ונפגשה עם החשודים.

זירת הדקירה בחיפה
זירת הדקירה בחיפה

בני הזוג פיתו את הנערה להגיע לדירה, המרוחקת מאד ממקום מגוריה, תוך הבטחה שיקנו לה אייפון חדש. כשהגיעו לדירה, בשעה 1:40 לפנות בוקר, החשוד מבקש מהילדה לשבת על המיטה ולהמתין לו בזמן שהוא הולך לשירותים. בזמן הזה מצטיידת החשודה בסכין, וכשהחשוד יוצא מהשירותים הוא מתנפל על הילדה, תופס אותה מאחור, סותם את פיה בידו - והחשודה דוקרת אותה מספר פעמים ברגליה. הנערה המבוהלת התקשרה למשטרה  וסיפרה למוקד: "דוקרים אותי".

המשטרה הזניקה במקביל את כוחות מד"א שהעניקו לה טיפול ראשוני, כשהיא סובלת מדימום מסיבי בירך ופינו אותה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהיא במצב יציב. תחילה היא לא מספרת איך נפצעה, ורק בהמשך היא מצליחה לאזור אומץ לספר לחוקרים מי דקר אותה. בשלב זה פתחה היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כרמל פתחו בחקירה, וכעבור עשרה ימים נעצרו החשודים.

בתחילה נחקר התיק על ידי השב"כ והיחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל, כתיק ביטחוני בחשד לניסיון רצח על רקע לאומני, זאת בין היתר לאחר שהחשודה, ערביה ישראלית, הודתה בחקירתה כי כוונתם הייתה לדקור יהודייה. למרות זאת, בפרקליטות מחוז חיפה סברו שאין די ראיות להרשיע בעבירה ביטחונית, וביום שישי האחרון הוגשה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום - והסעיפים בתיק הופחתו לעבירות פליליות, אשר העונש המקסימלי המצטבר עליהם יכול להגיע ל 20 שנות מאסר בפועל.

זירת הרצח בלוד
ניידות משטרה בלוד (ארכיון)

אביה של בת ה-12 מסר: "אנחנו עוד לא יודעים איך היא הגיעה לשם, אנחנו יודעים שהיא יצאה מהבית וב-2:00 בלילה באה משטרת ישראל ואמרו שהיא הייתה בחיפה אבל היא הייתה בירושלים בכלל. ברוך השם, פיזית היא בסדר, נפשית זה לא קל, אבל אנחנו סביבה, עוזרים לה. כשהוצאנו אותה מבית החולים היא פרצה בבכי, פחדה פחד אימים, אף פעם לא ראיתי אותה ככה. אין שום הסבר לדבר הזה, זה לא פלילי, בוודאי שזה לאומני".

עו"ד חיים יצחקי שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית: "כבר בשלבים הראשונים של החקירה היה ברור לכל שמדובר באירוע פלילי ולא ביטחוני. בחירת המדינה להתייחס לאירוע כאל ביטחוני איפשרה את רמיסת זכויותיו של החשוד, ובכלל זה, מניעת מפגש עם סניגור בשלבים הקריטיים של החקירה, מניעת הבאתו לדיוני הארכת מעצר והחזקתו בתנאי מעצר קשים ביותר. כאשר חקירה מתנהלת באופן שכזה, אין לממצאי החקירה, יהיו אשר יהיו, כל משמעות אובייקטיבית".

סנגורה של החשודה עו"ד בסאם קנדלפת מסר בתגובה: "בימים הקרובים יוגש כתב אישום ואז אוכל להבין את פרטי האישום. בכל מקרה, אבקש להימנע מפרסום שמה של הנאשמת שהיא בעצמה קורבן של משפחתה, של החברה ושל אותו אחר שניצל את מצוקתה (על רקע גילה הצעיר ונסיבות חייה הקשות), הדיח אותה לסמים ולעבריינות ואילץ אותה לשתף עמו פעולה עם מזימתו העבריינית. אוסיף גם כי מדובר באירוע פלילי גרידא וכל חשד לרקע ביטחוני-לאומני התברר כלא מבוסס וירד מהפרק".