קצין חשוד בזיוף תעודות צבאיות ל-6 פלסטינים: "שהו בישראל שנים"

סגן-אלוף במיל' מהצפון ושישה פלסטינים, בני משפחה מטולכרם, נעצרו בחשד לזיוף אישורים צבאיים המציגים את האחרונים כבעלי תפקידים בצה"ל - מה שאפשר את שהייתם בישראל באופן לא-חוקי: "הקצין הדפיס תעודות מינוי שאינן קיימות בצה"ל, המציגות את המחזיקים בהן כמסייעים לצבא"

דוברות המשטרה אישורים צבאיים מזוייפים שנתפסו ע"י צה"ל
אישורים צבאיים מזוייפים שנתפסו | צילום: דוברות המשטרה

היחידה המרכזית במחוז ש"י של המשטרה עצרה הבוקר (שני) סגן-אלוף במיל' ושישה פלסטינים, בחשד לזיוף אישורים צבאיים המציגים את הפלסטינים כבעלי תפקיד מטעם הצבא - מה שאפשר את שהייתם בישראל באופן לא-חוקי.

במשטרה אמרו כי "בחודשים האחרונים ניהלה היחידה המרכזית במחוז ש"י חקירה שהחלה כחקירה סמויה נגד קצין צה"ל (כיום במיל'), בחשד כי בשנים האחרונות הנפיק תעודות מינוי צבאיות מזויפות לשישה פלסטינים - בני משפחה מטולכרם - שאותם הציגו בכל פעם שנדרשו להזדהות. בזכות אישורים אלו הצליחו הפלסטינים לשהות בתחומי ישראל בשנים האחרונות".

דוברות המשטרה אישורים צבאיים מזוייפים שנתפסו ע"י צה"ל
אישורים צבאיים מזוייפים שנתפסו | צילום: דוברות המשטרה

עוד נמסר מהמשטרה: "מהחקירה, שהתנהלה בשיתוף מצ"ח, עלה כי בשנים האחרונות הדפיס הקצין בעצמו בבית דפוס אזרחי תעודות מינוי שאינן קיימות בצה"ל, המציגות את המחזיקים בהן כבעלי תפקיד רשמי בצה"ל המסייעים לצבא. בזכות אישורים אלו הצליחו אותם פלסטינים להימנע מגירוש ממדינת ישראל בחזרה לשטחים".

"הבוקר, עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, פשטו בלשי הימ"ר ועצרו את הקצין, תושב צפון הארץ בן 45 - ושישה חשודים מטולכרם. הם יובאו לדיון בבית המשפט בהארכת מעצרם".