מאסר עולם ועוד 20 שנים בכלא למחבל שאנס ורצח את אורי אנסבכר

ביהמ"ש המחוזי בירושלים הטיל עונש מאסר עולם ועוד 20 שנים בכלא על המחבל ערפאת ארפאעיה, שהורשע באונס וברצח של אורי אנסבכר בשנת 2019. ארפאעיה הורשע בחודש שעבר בעבירות אינוס ומעשה טרור של רצח, כפי שיוחסו לו בכתב האישום, ובכך התקבלה באופן מלא עמדת הפרקליטות

זמן צפייה: 00:28

בית המשפט המחוזי בירושלים הטיל הבוקר (ראשון) עונש של מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר את עונשו של המחבל ערפאת ארפאעיה, שהורשע באונס וברצח של אורי אנסבכר, בשנת 2019. ארעפיה הורשע בחודש שעבר בעבירות אינוס ומעשה טרור של רצח, וכן כניסה לישראל שלא כדין כפי שיוחסו לו בכתב האישום, ובכך התקבלה באופן מלא עמדת הפרקליטות. בנוסף, בית המשפט דחה את טענות הסנגור וקבע כי הנאשם כשיר לעמוד לדין.

לפי כתב האישום, בשעות הבוקר המאוחרות של יום חמישי, 7 בפברואר 2019, יצאה אורי אנסבכר בת ב-19 אל היער בסמוך לעין יעל כשברשותה צרור דפים לכתיבה. למקום הגיע הנאשם כשברשותו סכין. ארפאעיה הבחין באנסבכר והחליט להורגה בשל היותה יהודייה.

המחבל ערפאת ארפאעיה
המחבל ערפאת ארפאעיה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אורי אנסבכר ז''ל
אורי אנסבכר ז''ל | צילום: (באדיבות המשפחה)

הנאשם תקף את הקורבן באלימות קשה ובאכזריות. אנסבכר נאבקה בנאשם, אך הוא התגבר על התנגדותה, ופגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין - אשר הביאו למותה.

לאחר שנעצר, ערפאת ארפאעיה סיפר לחוקריו כי תכנן לבצע פיגוע ולהרוג כמה יהודים, אך שינה את תוכניותיו כשנתקל באנסבכר: "הדבר הטוב והחשוב ביותר שעשיתי בחיי".