רוצח הצעירה אורי אנסבכר הורשע, ביהמ"ש: "כשיר לעמוד לדין"

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את המחבל ערפאת ארפאעיה בעבירות אינוס ומעשה טרור של רצח אורי אנסבכר, בת 19 מתקוע, לפני כארבע שנים, ובכך קיבל באופן מלא את עמדת הפרקליטות. בנוסף הורשע רפאעיה בכניסה לישראל שלא כדין

ערפאת ארפאעיה, אורי אנסבכר
ערפאת ארפאעיה, אורי אנסבכר | צילום: החדשות 13

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (שלישי) את המחבל ערפאת ארפאעיה בביצוע עבירות אינוס, מעשה טרור של רצח אורי אנסבכר בשנת 2019, וכן כניסה לישראל שלא כדין כפי שיוחסו לו בכתב האישום, ובכך קיבל באופן מלא את עמדת הפרקליטות. בנוסף, בית המשפט דחה את טענות הסנגור וקבע כי הנאשם כשיר לעמוד לדין.

לפי כתב האישום, בשעות הבוקר המאוחרות של יום חמישי, 7 בפברואר 2019, יצאה אורי אנסבכר בת ב-19 אל היער בסמוך לעין יעל כשברשותה צרור דפים לכתיבה. למקום הגיע הנאשם כשברשותו סכין. ארפאעיה הבחין באנסבכר והחליט להורגה בשל היותה יהודייה.

הנאשם תקף את הקורבן באלימות קשה ובאכזריות. אנסבכר נאבקה בנאשם, אך הוא התגבר על התנגדותה, ופגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין - אשר הביאו למותה.

לאחר שנעצר, ערפאת ארפאעיה סיפר לחוקריו כי תכנן לבצע פיגוע ולהרוג כמה יהודים, אך שינה את תוכניותיו כשנתקל באנסבכר: "הדבר הטוב והחשוב ביותר שעשיתי בחיי".