חקירת רצח שרית אחמד: הוארך מעצרם של ארבעה חשודים מהצפון

שרית אחמד, בת 18, נורתה למוות ב-9 ביוני אחרי שנתיים שבהן ספגה איומים בלתי פוסקים על חייה מבני משפחתה - רק בשל נטייתה המינית. לאחר שהותר לפרסום כי נעצרו חמישה חשודים, היום הוארך בשמונה ימים מעצרם של ארבעה מהם בבית משפט השלום בנצרת

שרית אחמד

יממה אחרי שהותר לפרסום חמישה חשודים, תושבי הצפון בשנות ה-30 לחייהם, בחשד לרצח שרית אחמד מהכפר כיסרא-סמיע שבגליל, הוארך היום (רביעי) בשמונה ימים מעצרם של ארבעה מהם בבית משפט השלום בנצרת.

שרית אחמד, בת 18, נורתה למוות בצומת כישור בכביש 8544, סמוך לכניסה ליישוב ירכא, לפי החשד לאחר שנתיים שבהן ספגה איומים בלתי פוסקים על חייה מבני משפחתה - רק בשל נטייתה המינית.

החקירה הועברה לטיפול ימ"ר צפון, שהיה אמון על תיק זה עוד שהתחילו האיומים על חייה של הצעירה, שממנה עלה כי אחיה של שרית כבר נעצרו ונשפטו על איומים לחייה, ואף ישבו במאסר כמה חודשים. למרות הנסיבות הקשות, שרית ניסתה לשקם את חייה במסגרת הרווחה וללמוד לבגרויות.

זירת הירי בנערה בירכא
זירת הרצח של שרית אחמד בכניסה לירכא

שרית אחמד התלוננה בעבר כי היא קיבלה איומים על חייה מצד משפחתה בגלל נטייתה המינית, ונבדק החשד כי הרצח בוצע מסיבה זו. בשנת 2020 נעצרו שני אחיה, בני ה-28 וה-32 ואף נאסרו, לאחר שהתלוננה כי הם איימו עליה.

על פי עדותה של שרית, אז בת 16, אחיה גילו כי הוא מנהלת מערכת יחסים "שלא לרוחם", ואיימו כי ייפגעו בה. מאז אותו יום אסרו על שרית לצאת מהבית אלא בליווי בן משפחה, מנעו ממנה כל שימוש במכשיר הטלפון האישי שלה ומנעו ממנה ללכת לבית הספר כאקט ענישתי.

אחת החברות של שרית אף סיפרה כי היא ניתקה איתה קשר בשלב מסוים, ולאחר מכן סיפרה לה שהחליטה לברוח מהבית. שרית חשה פחד גדול מאחיה, שאף איימו עליה כי ישלחו מישהו שיהרוג אותה. בשנת 2021 השית בית משפט השלום בעכו עונשי מאסר בפועל של כ-3 ו-4 חודשים על שני האחים.