נחקר בעבר על עבירה דומה: הוארך מעצר החשוד בתקיפת מפגינים בב"ש

הצעיר, תושב אלעד בן 26, מכחיש שניסה לדרוס את המפגינים שמחו נגד הממשלה, וטען כי עלה על המדרכה כי רצה לצעוק לעברם ולא היה לו מקום לעצור על הכביש. מיוחסות לו בין היתר עבירות של נהיגה פוחזת, תקיפה ואיומים. סנגורו לאחר הארכת המעצר: "לא הייתה לו כל כוונה לפגוע, הוא משתף פעולה עם השוטרים"

הפגנה, באר שבע, דריסה, הרכב של הנהג החשוד בניסיון דריסת מפגינים בב"ש
הרכב של הנהג החשוד בניסיון דריסת מפגינים בב"ש. אתמול | צילום: תומר וינר

צבי חן, בן ה-26 מאלעד החשוד בתקיפת מפגינים בבאר שבע הובא הבוקר (רביעי) לדיון בפני בית המשפט השלום בבאר שבע, אשר הורה על הארכת מעצרו בארבעה ימים. לחשוד מיוחסות עבירות של הפרת הסדר, נהיגה פוחזת, תקיפה ואיומים, ולא ניסיון דריסה. חן נחקר בחשד לביצוע עבירה דומה לפני כמה שנים.

עו"ד רן אבינועם, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר: "הצעיר מכחיש שפגע ברכב באדם ולא הייתה לו כל כוונה לפגוע, והרכב נעצר לפני המפגינים. הוא משתף פעולה עם החוקרים ואני מקווה שהמשטרה תבדוק את גרסתו בהקדם והוא ישוחרר".

בית משפט השלום בבאר שבע
בית משפט השלום בבאר שבע | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אתמול במהלך חקירתו אמר הנהג החשוד: "לא הייתה לי כל כוונה לדרוס, רק רציתי לעצור לעצור לידם ולצעוק עליהם. לא היה לי מקום לעצור, אז עליתי על המדרכה".

האירוע התרחש אתמול, במהלך הפגנה נגד הממשלה שהתקיימה בסמוך לאוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. דניאל, אחד המפגינים שנכח במקום, תיאר את המצב: "עמדנו פה, על שביל האופניים רכב לקח פנייה שמאלה והתחיל לצעוק לנו אנרכסיטים שמאלניים, עופו מפה. ניפנפתי בדגל ישראל, סימנתי לו שייסע והוא עלה לכיווננו למדרכה. דפקתי לו על האוטו שיעצור והוא בא וצעק 'מה אתה מתקיף',  ואז תפסו אותו והמשטרה לקחה אותו".