אחיו של הגבר שחוסל אמש בלוד - יואשם ברצח שבוצע לפני חודש וחצי

יממה לאחר שאחיו נורה למוות ברחוב שבט יהודה בעיר, הצהרת תובע הוגשה נגד אימן מוסראתי, לקראת הגשת כתב אישום נגדו בגין רצח מרוואן אלוואחוואח - שנורה למוות ברכבו בחודש אוגוסט

ניידת משטרה
ניידת משטרה (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

הצהרת תובע הוגשה הבוקר (רביעי) נגד אימן מוסראתי, תושב לוד בן 30, ואחיו של קורבן הרצח שאירע אמש בעיר, בחשד למעורבות ברצח מרוואן אלוואחוואח, תושב לוד בן 56, שנורה למוות ברכבו בעיר לפני כחודש וחצי, עפ"י החשד על רקע סכסוך בין משפחות בעיר.

חוקרי הימ"ר יחד עם שוטרי תחנת לוד וחוקרי הזיהוי הפלילי של מחוז מרכז, אספו ממצאים בזירת הרצח וסביבתה, לצד סריקות והפעלת אמצעים שונים שהובילו לאיתור והתחקות אחר תנועת כלי רכב הנושאים לוחיות רישוי מזויפות, שעפ"י החשד קשורים לרצח, כאשר אחד מהם נמצא שרוף בסמיכות למועד ומקום הרצח.

חיסול בלוד: מרוואן ווחוואח נורה למוות מרכב חולף בכיכר מנחם בגין שבעיר
מרוואן ווחוואח שנורה למוות מרכב חולף בכיכר מנחם בגין שבעיר

עם התקדמות החקירה, עצרו בלשי הימ"ר תוך שלושה ימים מספר חשודים תושבי לוד, בחשד למעורבות בפעילות פלילית הקשורה לאירוע הרצח, לרבות חשד לשיבוש והשמדת ראיות, ובהתאם לצורכי החקירה בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו מעת לעת של מוסראתי.

כאמור, בהתאם לממצאי החקירה והראיות המחזקות את מעורבותו של מוסראתי בתכנון הרצח, לרבות מעקב אחר הקורבן במקום מגוריו ועבודתו החל משעות הבוקר המקודמות בעיר ועובר לשעת האירוע ביום הרצח, גובשה התשתית להגשת הצהרת תובע נגדו. בימים הקרובים צפויה פרקליטות מחוז מרכז להגיש נגדו כתב אישום חמור ובקשה להמשך מעצר עד תום ההליכים.

מרוואן נרצח שנה לאחר שאחיינו אנאס אלוואחוואח, שהיה תלמיד מצטיין, נרצח גם הוא. על פי גורם משטרתי, משפחתו של אנאס הייתה מסוכסכת עם משפחה אחרת בעיר והרצח הגיע כנקמה על רצח אחר שאירע שבועות קודם לכן בעיר. גורם במשטרה אמר אז כי אנאס ככל הנראה לא היה מעורב בסכסוך, אלא להיפך: הוא היה בחור צעיר שהתרחק מעולם הפשע - וזו הסיבה שהפך למטרה.

זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

אמש כאמור, אחיו של מוסראתי, כבן 30, נורה למוות בלוד. צוותי מד"א שהגיעו לזירה ברחוב שבט יהודה בעיר מצאו אותו ללא סימני חיים עם פציעות חודרות, ונאלצו לקבוע את מותו. עדת ראייה סיפרה: "המרפסת שלי בזווית לרחוב הזה, הלכתי לתלות כביסה ופתאום שמעתי חריקת גלגלים של רכב. פתאום יורד בחור רעול פנים ומולו עמדו כמה אנשים וכל הפארק מלא בילדים. הבן אדם יורה כמה יריות, עושה סיבוב וחוזר לרכב. הייתי בטוחה שזה מחבל, נפל לי הלב".