היועמ"שית לא תבקש דחייה בעתירה על כינוס הוועדה לבחירת שופטים

למרות דרישת שר המשפטים לדחות את הדיון בעתירה נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים, בהרב-מיארה לא צפויה לבקש דחייה במועד העתירה. אתמול אישרה ללוין ייצוג פרטי בדיון

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה היום (שני) שלא תבקש דחייה בעתירה נגד כינוס הוועדה לבחירת שופטים - על אף דרישתו של שר המשפטים יריב לוין. הדיון נקבע ליום חמישי הקרוב, ולוין ביקש דחייה בשל בקשתו לייצוג פרטי.

אתמול אישרה בהרב-מיארה ללוין ייצוג פרטי בעתירה לאחר שדרש ממנה זאת "בשל עמדותייך הקיצוניות והלעומתיות לעמדת הממשלה". לוין הגיב למכתבה של היועמ"שית משבוע שעבר, בו כתבה לו: "דבריך אינם תואמים את העובדות. חובתנו היא להתריע ממהלכים מנוגדים לחוק". לוין תקף את בהרב-מיארה: "בשל עמדותייך הקיצוניות והלעומתיות כדבר שבשגרה לעמדת הממשלה, ובמענה לשאלה שהפנית אליי לעניין אופן ייצוגי בעתירות שבנדון, אני נאלץ להודיעך כי גם הפעם הזו אדרש לייצוג עצמאי".

עוד הוסיף: "מצב הדברים אותו את יוצרת הוא בלתי תקין, וכי תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא לייצג את הממשלה ואת חבריה ולא לאלץ אותם להזדקק פעם אחר פעם לייצוג עצמאי". לוין גם ביקש במכתב לדחות את הדיון שקבוע ליום חמישי הקרוב.

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: רויטרס

את העתירות נגד אי-כינוס הוועדה הגישה מפלגת יש עתיד בסוף יולי. בתגובתה לבג"ץ היועמ"שית צפויה לומר כי יש לכנס את הוועדה. לפי העתירה, "ההחלטה לא לכנס את הוועדה מנוגדת לדין ומהווה ניסיון לשתק את הרשות השופטת. מדובר גם בהחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני. אך משום שבעת הזו גורלה של עילת הסבירות מצוי אף הוא בידי הממשלה, מצאנו לנכון למקד טיעוננו בטענות בנוגע לחוסר סמכות".