שירה איסקוב לשופטים בערעור של אביעד משה: "להשאיר את העונש"

בצעד חריג אישר בית המשפט העליון למי שהורשע בניסיון הרצח של שירה איסקוב להגיש חוות דעת פסיכיאטרית בערעור, בטענה כי לא ניתן משקל מספק למצבו הנפשי בעת ביצוע המעשים. איסקוב לשופטים: "הבן שלי מדבר על דם על הרצפה, חיים בפוסט טראומה"

זמן צפייה: 02:43

בצעד חריג, אישרו הבוקר (שני) שופטי בית המשפט העליון יוסף אלרון, אלכס שטיין וגילה כנפי-שטייניץ לאביעד משה, שהורשע ב-2021 בניסיון רצח של אשתו לשעבר, שירה איסקוב, להגיש בהליך הערעור חוות דעת פסיכיאטרית. לאחר שיעיינו בה תתקבל החלטה האם לאמצה - מה שיכול להשפיע על הכרעת הדין. שירה איסקוב פנתה לבית המשפט בבקשה " המעט שאפשר לעשות זה להשאיר את העונש כפי שהוא".

שירה איסקוב אמרה עוד: "קצת קשה לי המעמד. אחרי הכול אתם מדברים עלי ועל הילד שלי, אז על פניו נראה שחזרנו לחיים ואנחנו עובדים. אני עומדת על הרגליים. הילד חזר לגמגם והוא בטיפול רגשי. לפני שינה הוא מדבר על הדם שראה על הרצפה, על זה שאבא הרביץ לאימא, שאימא נעלמה לא מהחיים - וזה קורע. היום הוא בן ארבע וחצי ודמבר במשפטים שלמים. הוא שואל: 'איך זה היה, אימא?'. הוא קורא לו 'אבא אביעד'".

"אני לא הכנסתי הביתה שנאה", הוסיפה, "הוא ילד שגדל עם כאב ולא מבין איך אבא שלועשה לו דבר כזה ואיפה הוא עכשיו. אני צריכה לעבור עוד שני ניתוחים בנוסף על השיקום היומיומי. אני מנסה להסביר לבן שלי שהנה, אימא מחייכת, ומנסים למרות הכול לחזור לשגרה. אנחנו חיים יום יום לצד הפוסט טראומה".

אביעד משה
אביעד משה

עורך דינו של משה פתח את הדיון: "הסיפור הוא סיפור אישי, גם לנו היה קשה להידרש לסיפור האנושי אבל בהחלט קשה - משפחה צעירה שמתפרקת. תוצאה קשה מאוד למתלוננת, אין ספק, לא מלינים על הדבר הזה ואומרים תודה רבה שהגברת יכולה לעמוד על הרגליים למרות כל הקושי. אבל, עד לרגע זה לא נשמע קולו והסיפור נחשף בכל אמצעי התקשורת האפשריים והונחו תיקי החקירה כמו שהם. אחרי שכולם נחשפו לריאיות - כולם גזרו את דינו".

"גם בעדות שלו הוא הונחה להביע חרטה", המשיך בן יוסף. "אני אומר זאת בעדינות רבה, התפללתי גם שזה לא יקרה לי אבל לצערי בניסביות המקרה הזה האיש פה זועק מתחילתה של הדרך - 'תנו לי להיבדק על ידי פסיכיאטר כי גם לי אין הסבר לאיזה חיה הפכתי להיות במעשה הזה'. ברור לו שהיה ילד קטן בתמונה ואישה שהוא אהב ומשפחה שלמה שהוא פירק".

שירה איסקוב שניצלה מניסיון מרצח
שירה איסקוב שניצלה מניסיון מרצח | צילום: חדשות 13

לאחר מכן, נציגת המדינה טענה כי "אנחנו מתנגדים להגשת הראיות בשלב הזה, זה חריג, למה היא לא הוגשה? ולהראות פוטנציאל ממשי לתוצאות המשפט. כשקוראים את הערעור אי אפשר להבין אם היא מכוונת לעונש או לאחריות פלילית . עורכי דינו של משה מבקשים לשנות את קו ההגנה שלהם".

עורך דינה של איסקוב, בן מעוז, אמר: "הערעור הזה הוא לא יותר מניסיון נואש לשנות את גורלו של אביעד משה. אין בנימוקי הערעור ובטענותיו ולו חצי דבר שמתיישב עם העובודות והמציאות. בחלוף כשנתיים וחצי מיום האירוע הוא כעת נזכר שהוא לא זוכר את האירוע ופעל באופן לא מודע למעשיו וזאת בניגוד גמור לשלל ראיות המוכיחות אחרת. אם לא די בסבל ובצער העמוק שגרם לשירה ולבנה, כעת הוא מנסה אף למזער בחומרת הנזקים הנפשיים שנגרמו לילד ומבקש להקל בעונשו. התרשמתי כי השופטים הבינו היטב כי מדובר בערעור סרק שדינו להדחות מכל וכל".

עו''ד בן מעוז
עו''ד בן מעוז

נזכיר כי לאחר שהורשע בניסיון רצח ועבירות אלימות חמורות בבת זוגו שירה איסקוב בערב ראש השנה לפני כשנתיים וחצי, ובנוסף הורשע בהתעללות בילדים ובחסר ישע, אביעד משה הגיש לפני כשנה ערעור חלקי על גזר דינו, 23 שנות מאסר, בטענה כי לא ניתן משקל מספק למצבו הנפשי, וכי הוא מבקש להוסיף חוות דעת של מומחה פסיכיאטרי מטעמו על מנת שיבחן את היסוד הנפשי בעת ביצוע העבירה.