תקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר: אישום נגד זורקת החול על בן גביר

שלושה ימים אחרי שהשליכה חול על השר לביטחון לאומי בחוף גאולה בתל אביב, נועה גולדנברג בת ה-27 מואשמת בתקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו

זמן צפייה: 00:49

שלושה ימים בלבד אחרי התקרית: כתב אישום הוגש היום (שני) נגד נועה גולדנברג (27), לאחר שזרקה חול על השר איתמר בן גביר בחוף גאולה שבתל אביב ביום שישי האחרון. היא מואשמת בתקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

לפי כתב האישום, "ב-6 בספטמבר באזור השעה 14:30, הגיע השר בן גביר יחד עם אשתו וששת ילדיו הקטינים לחוף. בן גביר טייל יחד עם בני משפחתו, תוך שסביבו טבעת אבטחה המורכבת מאנשי אבטחה ומשוטרים. בשעה זו, שהתה גולדנברג באזור המים הרדודים בחוף הים, אז הבחינה בשר מטייל על חוף הים עם בני משפחתו, כשהוא כ-10 מטר ממקום הימצאה".

"בהמשך לכך וברקע התסכול וחוסר שביעות הרצון שחשה גולדנברג מדרך התנהלותו של בן גביר ומכך שלטענתה מצא זמן לטייל עם משפחתו בחוף הים בשעת מלחמה, היא תקפה אותו שלא כדין בכך שחפנה בידה חול רטוב מהים לכדי כדור בוץ קשיח, והשליכה אותו לעברו של בן גביר, כך שפגעה בגבו ובראשו וכן בסובבים אותו".

"בנסיבות אלה, החלה גולדנברג להימלט בריצה לתוך מעמקי הים, תוך שהשוטר אברהם בורלא צעק לה לצאת. אז, הפריעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו בכך שסירבה לצאת מהים במשך דקות ארוכות, גם כאשר נשלחו לעברה מצילים על ידו שביקשו ממנה לצאת. ברקע, מכר שלה נכנס לתוך הים ושכנע אותה לצאת ממנו טרם הגעת השיטור הימי. רק לאחר מכן יצאה גולדנברג מהים, ועוכבה על-ידי השוטר". לסיום נכתב: "במעשיה המתוארים לעיל, תקפה גולדנברג את השר בן גביר, שהינו עובד ציבור, שלא כדין וללא הסכמתו. התקיפה קשורה למילוי תפקידו וכן היא הפריעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, וזאת בכוונה להכשילו".

נועה גולדנברג
נועה גולדנברג | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

המשטרה מבקשת לשחרר את גולדנברג בתנאים מגבילים, ונימקה את בקשתה בכך ש"אין צורך להכביר מילים בדבר מסוכנותה". כמו כן, בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להפקדת מזומן מצד גולדנברג כתנאי שיבטיח שלא תיצור קשר עם השר, והשופט בנימין הירשל דורון כתב בהחלטה: "כולי תקווה שכתב האישום ובקשת המעצר לא הוגשו אך ורק בשל הצורך להפקדת המזומן".

בנוסף, ביהמ"ש אישר את בקשתה של גולדנברג לאיסור פרסום כתובתה ואמצעי הקשר עימה, ונכתב כי "מדובר בבקשה נכונה בנסיבות. מטרת הכתובת ואמצעי הקשר היא אפשרות של המאשימה ליצור קשר עם הנאשמת, ואיני סבור שבנסיבות תיק זה, פרטים אלו צריכים להיות חשופים בכתב האישום".

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) תקפה את המשטרה על הגשת כתב האישום נגד גולדנברג: "אף עצור מפריצה לבסיסי צה"ל לעומת מוטיבציה מופרזת והגשת כתב האישום המהיר ביותר שנראה כאן על זריקת חול. זו ‏לא רק פשיטת רגל של המשטרה אלא הפקרה מוחלטת של תפקיד המשטרה כדי לרצות ולהתחנף לשר. היעדר הפרופורציות ובטח אל מול ההפקרה מנגד. ‏ראווה אל מול טובת הציבור ומקארתיזם בחסות ההפיכה".

בן גביר בחוף הים בתל אביב
בן גביר בחוף הים בתל אביב

ביום שבת המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של גולדנברג, אולם בית המשפט דחה את הבקשה ושלח אותה למעצר בית. עו"ד ניר אלפסה, שמייצג את גולדנברג, אמר בריאיון לחדשות 13: "היא לא הייתה צריכה להיעצר כאחרונת העברייניות ולבלות שבת שלמה במעצר כדי לברר אם היא זרקה חול על השר בן גביר". לדבריו, "היא לא ידעה כלל שבן גביר יגיע למקום ונבדק הקשר שלה למקרה". על הכוונה להגיש כתב אישום: "החלטה לא פרופרוציונלית. לא נתקלתי בהתנהלות מהירה כזו של קבלת החלטות במשטרה".

נציגת המשטרה אמרה בדיון הארכת מעצרה כי "נדרשות עוד 10 פעולות חקירה שטרם הושלמו בסוף השבוע". השר בן גביר מסר את עדותו - אך השופט מריו קליין לא השתכנע וכאמור שחרר את גולדנברג למעצר בית של 48 שעות, ואסר עליה להתקרב לשר. אמה של נועה, שרון גולדנברג, מסרה: "נועה שלי חוזרת הביתה. הצדק ניצח. לא הייתה הצדקה למעצר הזה. אני מודה לכל מי שעזר".

נועה גולדנברג
נועה גולדנברג | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כמו כן, אמה של נועה אמרה בריאיון לחדשות 13: "בן גביר חטף את בתי. מחר זו תהיה הבת שלכם". היא הוסיפה: "ראיתי אותה מובלת באזיקים בידיים וברגליים, בניידת משטרה מסורגת, במבט מפוחד. זה מאוד קשה. היא בתי היחידה. היא לא 'מתנגדת משטר', היא לא מפגינה, היא איבדה שבעה מחבריה בנובה. יש פה שר שכל מה שמעניין אותו זה לעשות פרובוקציות על חשבון הבת שלי". "אין לה שום עבר פלילי, אפס מסוכנות", הוסיפה האם. "אם למישהו שם בכל זאת יש לב ושכל, בבקשה תשחררו את הבת שלי".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ביקורו של בן גביר בחוף הים עורר סערה במקום, ורבים מהרוחצים קראו לעברו קריאות "אפס" ו"תחזיר אותם הביתה", על רקע התנגדותו לעסקת חטופים. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות ניתן לראות את המהומה שנוצרה, במסגרתה בן גביר המאובטח הצטלם עם תומכיו, ברקע הקריאות נגדו.

בקשת המעצר של המשטרה נגד גולדנברג עוררה סערה, וגורמים במערכת אכיפת החוק אמרו כי היא "שערורייתית" וכי "נראה שהמשטרה מנסה לרצות את בן גביר". ניצב-משנה זיו שגיב, קצין אגף חקירות ומודיעין במחוז ת"א, אמר כי "החקירה נעשית בצורה עניינית - בלי קשר לבן גביר".