לשכת נתניהו: "נציבת שב"ס תסיים את תפקידה, תסייע במינוי מחליף"

נציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי תסיים את תפקידה - ולא תאריך את כהונתה. כך נמסר מלשכת נתניהו. עוד נאמר כי "ראש הממשלה מהנציבה להביא מנסיונה ולסייע לממלא המקום המועמד מטעם השר, בביצוע הליך חפיפה מקצועי וסדור". לחדשות 13 נודע כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדקה את עברו של ממלא המקום של הנציבה, קובי יעקובי - שנמצא ללא רבב

זמן צפייה: 01:24

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרה הערב (חמישי) כי נציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי תסיים את תפקידה - ולא תאריך את כהונתה. כמו כן, לחדשות 13 נודע כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדקה את עברו של ממלא המקום של הנציבה, קובי יעקובי - שנמצא ללא רבב.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "לאור האתגרים הרבים העומדים בפני הארגון, ראש הממשלה ביקש לפעול על מנת לשמור על הארגון ולמען האינטרס הלאומי של המדינה. הנציבה מסרה כי כשם שראתה את טובת המדינה לאורך כל שירותה, היא הביעה את נכונותה לסיים את תפקידה בתום קדנציה מלאה של שלוש שנים שבהן שירתה בתפקיד".

"בנוסף ביקש ראש הממשלה מהנציבה להביא מנסיונה ולסייע לממלא המקום המועמד מטעם השר, בביצוע הליך חפיפה מקצועי וסדור. ראש הממשלה הודה לנציבה על 36 שנות שירות בהן קידמה והובילה שינויים רבים בארגון למען בטחון מדינת ישראל ואיחל לה הצלחה בהמשך הדרך".

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי
נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, בשבוע שעבר הודיע השר לביטחון לאומי בן גביר כי החליט שלא להאריך את כהונתה של פרי, בשל "חוסר אמון מוחלט", בניגוד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם כניסתו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לממשלה בעקבות פרוץ המלחמה. על פי ההסכמים, שנחתמו מול ראש הממשלה נתניהו, כהונותיהם של בכירים בשירות הציבורי היו אמורים להתארך בעקבות המצב הביטחוני.

בן גביר לא רואה את עצמו כמחויב להסכם שנחתם בין נתניהו וגנץ, והוא ניסה להסביר את סיום כהונתה של הנציבה בכך שישנם "פערים שאינם ניתנים לגישור", ובעקבות כך שהיא "נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה".