"שוד מתוכנן היטב": 3 תושבי המרכז מואשמים בתקיפת ברק אברמוב

כתב אישום הוגש נגד יעקב אבוחצירה, יוסף אבוחצירה וגיא בן שמעון, בגין ניסיון לשוד בנסיבות מחמירות בביתו של איש העסקים ובעלי בית"ר י-ם. מהאישומים עולה כי השלושה החליפו את לוחית הרישוי של רכבם על מנת להיכנס לחניון הבניין - וארבו לאברמוב עד שהגיע לביתו. "זה הסוף של החיים שלך אם לא תהיה בשקט"

זמן צפייה: 01:08

פרקליטות מחוז ת"א פלילי הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יעקב אבוחצירה בן 38 מלוד, יוסף אבוחצירה בן 30 מראשון לציון וגיא בן שמעון בן 38 מראשון לציון גם הוא, בגין ניסיון לשוד בנסיבות מחמירות בביתו של איש העסקים ובעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים ברק אברמוב.

מכתב האישום, שהגישה עו"ד טל בנאי-גת, עולה שהנאשמים קשרו קשר לשדוד את דירת היוקרה שבחזקת איש העסקים. על מנת להוציא את תוכניתם לפועל, החליפו הנאשמים את לוחית הרישוי הקדמית של רכבם עם רכב אחר המורשה להיכנס לחניון הבניין ולוחית רישוי האחורית עם רכב אחר כדי לטשטש את זהותם.

ברק אברמוב
ברק אברמוב | צילום: פלאש 90

על פי כתב האישום, במהלך ינואר בשעות הלילה המאוחרות הגיעו הנאשמים לבניין בו גר אברמוב, כשהם לבושים בשחורים וברשותם אקדח איירסופט, אזיקונים, נייר דבק עבה ופלייר. הם ארבו לו בסמוך לדירתו וכשהגיע לדירה נכנסו עמו הנאשמים בכוח, הפילו את אברמוב לרצפה , איימו עליו תוך שהם אומרים "זה הסוף של החיים שלך אם לא תהיה בשקט", בזמן שהם חוסמים את פיו עם נייר הדבק.

לאחר מכן החלו השלושה להסיר מאיש העסקים פריטים שהיו על גופו, בהם שעון היוקרה שברשותו ותכשיטים רבים שענד בשווי של מאות אלפי דולרים. בשלב זה כפתו הנאשמים את ידיו ורגליו באזיקונים ורוקנו את תכולת כיסיו. בשלב זה דחפו הנאשמים את המתלונן בכוח לחדר השירותים בקומה התחתונה ודרשו ממנו מידע על חפצי הערך בדירה, איש העסקים אמר להם שיש בדירה כספת ומסר להם קודים שגוים.

הנאשמים המשיכו לדרוש מאברמוב לפתוח את הכספת שננעלה לאור הניסיונות הקודמים. בתגובה לכך הכו הנאשמים את איש העסקים, הצמידו פלייר לאוזנו ואת אקדח הדמה לראשו תוך שהם גורמים לו חבלות רבות בגופו. בעקבות שיחה של אישה השמעה את המתרחש, הגיעו שוטרים למקום, מאחר ולא היה מענה נכנסו לדירה. אז הציע איש העסקים לנאשמים להוריד את האזיקונים מגפיו, על מנת שיציגו את עצמם כחבריו והם נענו ואיש העסקים הציג אותם חבריו כלפי השוטרים, אך הם נעצרו.

איש העסקים ובעלי בית''ר ירושלים ברק אברמוב
איש העסקים ובעלי בית''ר ירושלים ברק אברמוב | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינה עו"ד בנאי-גת כי: "המדובר בניסיון שוד מתוכנן היטב, כאשר המשיבים ידעו כי ברשות אברמוב שעון יוקרתי, למדו מראש כיצד ניתן להכנס לחניון הבניין (ולשם כך החליפו את לוחיות הרישוי של רכב שהיה ברשותם), וכן כי אברמוב אינו נמצא בדירה אך צפוי לחזור אליה בשעת לילה מאוחרת. כמו כן, מדובר בשוד אשר בוצע על ידי שלושת המשיבים בצוותא, תוך שימוש באלימות ואיומים כלפי אברמוב בדירתו".

לנאשמים יוחסו עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (שוד), ניסיון שוד בנסיבות מחמירות, שינוי זהות של רכב וכניסה והתפרצות למקום מגורים.