"לא לקשור בין הפרשות": הסוהרות מכלא גלבוע במכתב חריף לבן גביר

ברקע פרשת החשד לקשר אינטימי בין סוהרות לאסיר ביטחוני בכלא רמון, שיגרה פרקליטתן של הסוהרות מפרשת כלא גלבוע מכתב לשר לביטחון לאומי: "קיבלו בתדהמה את ההחלטה להקים ועדת בדיקה אחת לפרשות מכלא גלבוע ורמון"

זמן צפייה: 07:18

הסוהרות מפרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע שיגרו אתמול (ראשון) מכתב חריף לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בעקבות החלטתו להקים ועדת בדיקה שתבדוק את פרשת הקשר המיני בין אסיר ביטחוני בכלא רמון לבין סוהרות, וכן את הפרשה שבה נפלו קורבן סוהרות מכלא גלבוע - חרף השוני בנסיבות. הן טענו כי כל השוואה בין שתי הפרשות היא "פשע". שמו של המחבל הותר לפרסום היום והוא מאזן אל קאדי, דובר הפתח בכלא רמון שהורשע במעורבות בפיגוע בסי פוד מרקט ב-2002 לאחר שהסיע את המחבל למקום.

עו"ד קרן ברק, פרקליטתן של הסוהרות מכלא גלבוע, כתבה כי "כפי שידוע היטב לשר, הפרשה בכלא גלבוע מגוללת מסכת עבירות מין שבוצעו בשש סוהרות על-ידי האסיר הביטחוני, המחבל מחמוד עטאללה, שלמעשה שלט בכלא גלבוע במשך ארבע שנים. הוא אנס וביצע מעשים מגונים בסוהרות-חיילות שהושארו עמו לבדן ונמסרו כטרף על-ידי מפקדיהן לידיו המזוהמות".

"מרשותיי העידו בפרשה כקורבנות עבירות מין ולא נחקרו כחשודות בביצוע עבירות פליליות כמו החיילות-סוהרות מכלא רמון, כפי שעולה מהפרסומים בתקשורת", הוסיפה עו"ד ברק. "בנוסף, כפי שידוע לכבוד השר, המחבל עטאללה עומד לדין על ביצוע מעשי אינוס רבים בחיילת וביצוע מעשים מגונים רבים בחמש חיילות סוהרות נוספות. הסוהרות קוראות, כפי שבמשך שנים קראו, להקמת ועדת חקירה ממלכתית בגין הפרשה".

מחמוד עטאללה
מחמוד עטאללה

לדברי עו"ד ברק, "מדובר בועדה שאמורה לבדוק את התנהלות השב"ס וטיוח הפרשה, אך לא השב"ס בלבד. ועדת חקירה ממלכתית זו תבחן את חקירת המשטרה ואת התנהלות הפרקליטות שכאמור סגרה את התיקים, מה שהוביל להאשמתה בטיוח הפרשה, אותה פרקליטות שבימים אלו, הפכה את החלטתה הקודמת והודיעה על הגשת כתבי אישום נגד קצינים בשב"ס."

"נוכח העובדות ששונות לחלוטין בין שתי הפרשות, ודאי מבין השר כי הוא שוגה כאשר הוא "מכניס" את שתי הפרשות לועדת בדיקה מצומצמת המתמקדת בשב"ס בלבד ושעפ"י הפרסומים, האחת עוסקת ביחסים בהסכמה לכאורה בין אסיר בטחוני לסוהרות והשניה בפרשת התעללות מינית מחרידה מצד מחבל רוצח בחסות ובידיעת המדינה לכאורה".

נציבת שב"ס קטי פרי, השר איתמר בן גביר
נציבת שב"ס קטי פרי, השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר נחשף כי סוהרת בשירות חשודה שקיימה קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני ששפוט למאסר עולם והיה מעורב ברצח ישראלים. בעקבות מידע מודיעיני, היא זומנה לבירור אצל לקצין הביטחון של שב"ס, וסיפרה כי אכן קיימה קשר אינטימי עם האסיר - אך הוא לא כלל מגע מיני. בעקבות הפרסומים, האסיר הועבר לבידוד.

מפרטי המקרה עולה כי הקשר התקיים לפני כשנה, ולפי החשד התבסס על הודעות בטלפונים הניידים של הסוהרת והמחבל. החשד הוא שחברותיה של הסוהרת ידעו על הקשר ולא דיווחו על כך לממונים. כמו כן, נבדק אם האסיר היה בקשר עם עוד סוהרות.