חשד בשב"ס: סוהרת בשירות חובה קיימה קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני

על פי החשד, הסוהרת קיימה קשר אינטימי שהגיע אף לכדי מגע מיני עם אסיר ביטחוני שמרצה מאסר עולם והיה מעורב ברצח ישראלים. הקשר התחיל ככל הנראה דרך הטלפון הנייד והשניים נפגשו לפחות פעם אחת בתאו של האסיר

Whatsapp Image 2023 08 20 At 1
כלא אשל, ארכיון | צילום: פלאש 90

סוהרת שמשרתת בשירות חובה בשב"ס חשפה אתמול (חמישי) כי קיימה קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני ששפוט למאסר עולם והיה מעורב ברצח ישראלים. בעקבות מידע מודיעיני הסוהרת זומנה לקצין הביטחון של השב"ס, שם סיפרה שקיימה קשר אינטימי עם האסיר שכלל מגע מיני. האסיר הועבר בעקבות החשיפה לבידוד והוא יוענש. בשבוע הבא צפויות להיחקר באזהרה לפחות שתי סוהרות נוספות.

מפרטי המקרה עולה כי הקשר התקיים לפני כשנה, ולפי החשד התבסס על הטלפון הנייד והאינסטגרם. במסגרת הקשר, השניים קיימו מגע מיני ואינטימי שלא הגיע לכדי יחסי מין. החשד בשב"ס הוא שחברותיה של הסוהרות ידעו על הקשר ולא דיווחו על כך לממונים. כמו כן, נבדק אם האסיר היה בקשר עם עוד סוהרות.

משירות בתי הסוהר נמסר כי שב"ס עושה מאמצים רבים, כפי שהוחלט בעקבות "פרשת הסוהרות", כדי לקיים את ההחלטה שלא לשלב חיילים בסדיר בשירות. לפי שב"ס, מעל אלף סוהרים גויסו בשנה האחרונה על מנת למלא את התקנים. כמו כן, כלל המידע הועבר למחלקה לחקירות שוטרים לצורך בדיקת המקרה.

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי
נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, במרץ האחרון הודיע פרקליט המדינה עמית איסמן כי החליט לקבל את הערעור בעניין סגירת תיק פרשת הסוהרות בכלא גלבוע ולהעמיד לדין בכפוף לשימוע את מפקד הכלא לשעבר באסם קשקוש וקצין המודיעין בעת הפרשה, ראני באשה, בעבירות של מרמה והפרת אמונים ושל אי-מילוי חובה רשמית.

העמדתם לדין היא בנוסף להעמדתו לדין, בכפוף לשימוע, של האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה בעבירות אונס ומעשים מגונים בסוהרת שהייתה אז בשירות חובה ועבירות של מעשים מגונים בשתי סוהרות נוספות.