שי אביטל יוסגר לישראל מהולנד בשבוע הבא

לאחר ששר המשפטים ההולנדי הורה על הסגרתו, סוכן הדוגמניות החשוד בעבירות מין יועבר מרשויות האכיפה באמסטרדם לידיה של נציגות משטרת ישראל בהולנד, ומסתמן כי יגיע לארץ ביום שלישי בשבוע הבא

זמן צפייה: 00:53

המשטרה הודיעה הערב (ראשון) כי סוכן הדוגמניות שי אביטל, החשוד בעבירות מין, יוסגר לישראל מהולנד ביום שלישי בשבוע הבא.

במשטרה אמרו כי "החשוד יועבר מרשויות האכיפה באמסטרדם, בתיאום המחלקה לתיאום מבצעי בחטיבת המודיעין באח"מ ולאחר אישור המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, לידיהם של נציגת משטרת ישראל בהולנד ובלשי הימ"ר. במידה וכלל מהלכי ההסגרה יושלמו עד אז, מסתמן כי החשוד יגיע לישראל ב-3 בינואר".

שי אביטל
שי אביטל | צילום: הצינור

נזכיר כי לפני כשבועיים שר המשפטים ההולנדי הורה על הסגרתו לישראל של אביטל, החשוד בביצוע עבירות מין. בספטמבר האחרון הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בקשת ההסגרה לידי הרשויות ההולנדיות - ובחודש שעבר נעתר בית המשפט ההולנדי לבקשה וקבע כי שי אביטל הינו בר הסגרה לישראל.

במסגרת בקשת ההסגרה ביקשה הפרקליטות להעמיד לדין את אביטל בגין עבירות מין שביצע בשתי מתלוננות. יו"ר נעמת, חגית פאר, בירכה על החלטת שר המשפטים ההולנדי: "ניסיונותיו חובקי העולם של שי אביטל לברוח מהצדק כשלו. המתלוננות תזכנה סופסוף לראות את האדם שתקף אותן לכאורה מובל למשפט צדק בישראל. יש לברך את כל הגורמים שפועלים מאחורי הקלעים בכדי שהדבר יסתייע ובהקדם האפשרי - כפי שידענו למתוח ביקורת קשה על ההתנהלות והסחבת שהייתה, כך צריך לברך כעת את מי שפועלים להביאו ארצה".