האלימות בפתח תקווה: ארבעת הנאשמים שוחררו למעצר בית

ארבעת הנערים שנעצרו, נחקרו והואשמו בתקיפה לאחר שתועדו כשהם מכים נער אחר בפתח תקווה - שוחררו למעצר בית. סניגורו של אחד מהם, עו"S אייל אוחיון, אמר: "הגיע הזמן שבית המשפט יעשה אבחנה בין חומרת האירוע ברמה המוסרית והפלילית, לבין המשך מעצרם של קטינים נעדרי עבר פלילי"

מתוך סרטון האלימות בפתח תקווה
מתוך סרטון האלימות בפתח תקווה | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ארבעת הנערים שנעצרו לאחר שתועדו כשהם מכים נער אחר בפתח תקווה לפני יותר משבועיים - שוחררו היום (שלישי) למעצר בית. בשבוע שעבר הוגשו נגד הארבעה כתבי אישום, בעקבות סרטונים שנפוצו ברשתות החברתיות אשר תיעדו אלימות קשה בין שתי חבורות נערים - שנקמו האחת בשנייה.

סניגורו של אחד הנערים, עו"ד אייל אוחיון, אמר: "הגיע הזמן שבית המשפט יעשה אבחנה בין חומרת האירוע ברמה המוסרית והפלילית, לבין המשך מעצרם של קטינים נעדרי עבר פלילי. חברה נמדדת בחוזקתה גם ביחסה לחוטאים ובהושטת יד ועזרה לטועים".

עו''ד אייל אוחיון
עו''ד אייל אוחיון

לפי כתב האישום, אחד מהנאשמים קבע עם הקטין להיפגש בגן בפתח תקווה והצטייד באלה. כשהוא הגיע הם הכו אותו בכל חלקי גופו, בעטו בו והרביצו באלה ובקרש. הם צעקו עליו ודרשו את הכתובת של נער אחר. הנער ניסה לברוח אך הם תפסו אותו, הצמידו אותו לגדר ואיימו עליו תוך מכות נוספות. הקטין התחנן שיפסיקו ודימם אך הם המשיכו ואף צילמו אותו כל העת.

עוד עולה מהאישום, שאחד הנאשמים חשמל את הקורבן עם שוקר חשמלי שוב ושוב. הנער "נאנק מכאבים", לפי האישום, וטען שאינו יודע את הכתובת של הקטין הנוסף. הארבעה מואשמים בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, ולשניים מהם מיוחסת גם עבירת איומים. בנוסף, הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.

בטרם הופצו הסרטונים האלימים שטלטלו את המדינה, פנו הורי הנערים שתועדו לעבריין שריצה עונש מאסר, במטרה שיספק שירותי בוררות. בדומה לנעשה בעולם התחתון, הגיעו נציגי הצדדים הניצים לביתו של העבריין במטרה לעשות שלום ולשים סוף לסכסוך - שנמשך שבועות. הבורר סיפר: "ישבנו והסברנו להם שאין להם לאן להגיע מפה".