הודאה בהפרות אמונים וקלון: תנאי מנדלבליט לנתניהו

בפני ראש האופוזיציה הונח מתווה, שלפיו הוא יודה בהפרת אמונים בתיקים 1000 ו-4000 וסעיף האישום נגדו בתיק 2000 יוסר כמו גם סעיף השוחד בתיק בזק-וואלה כפי שפורסם בחדשות 13. מנדלבליט דורש עבודות שירות וקלון. נתניהו טרם השיב להצעה. בסביבתו מספרים שהוא נוטה להסכים לעבודות שירות, אך מתנגד לקלון

זמן צפייה: 05:09

האם נתניהו בדרך לעסקת טיעון? במסגרת המגעים להסדר בין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הונח בפני נתניהו מתווה שעד כה מחכים בפרקליטות לאישורו. על פי המתווה, על נתניהו ייגזרו לפחות עבודות שירות וייגזר עליו קלון. עם זאת, נתניהו טרם השיב להצעה מצידו של מנדלבליט.

בסביבתו של יו"ר האופוזיציה מספרים שהוא נוטה להסכים לעבודות השירות, אך נכון לעכשיו מתנגד להטלת קלון. במסגרת המגעים, הוצע מתווה, לפיו נתניהו יודה בעבירות של הפרת אמונים בתיקי 1000 ו-4000. סעיף השוחד בתיק 4000, כפי שפרסם ספי עובדיה מוקדם יותר בחדשות 13, יוסר, וסעיף האישום נגד נתניהו בתיק 2000 יבוטל. כפי שפורסם אתמול, נתניהו מוכן לפרוש מהחיים הפוליטיים לכמה שנים שלא במסגרת קלון ועוד בטרם אם יורשע בבית המשפט.

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

אתמול פורסם בחדשות 13 כי נתניהו מוכן להודות בעבירות של הפרות אמונים. המחלוקת הגדולה היא על העונש ועל הקלון. מנדלבליט דורש במינימום עונש של עבודות שירות – שווה ערך לעונש מאסר כך שגם הקלון נמצא על הפרק ולכך יש משמעות לגבי המשך הקריירה הפוליטית של נתניהו.

גם לגבי הקלון, יש אפשרות להשתמש במתווה דרעי. אם נתניהו מתפטר כעת מהכנסת, לפרקליטות אין צורך לבקש קלון. היא תשאיר לעצמה את האפשרות לקלון בעתיד. לנתניהו זה בעייתי משום בלי כהונה כחבר כנסת, לא ניתן לכהן כראש ממשלה.

פרשננו ברוך קרא מדגיש כי לנתניהו חשוב מאוד לנצל את חלון ההזדמנויות האחרון – שלושה שבועות עד לפרישתו של מנדלבליט מתפקידו ונתניהו מבין את זה היטב. עוד פורסם כי כחלק מהמגעים, נתניהו הסכים לפרוש לכמה שנים מהחיים הפוליטיים ללא שאלת הקלון בתקווה שהוא יחזור.