פתח את דלת המעלית - ודקר למוות: אישום נגד רוצח לידר סויסה בלוד

יעקב חיימוביץ' (42), המתגורר בבניין שבו התגוררה הצעירה בת ה-33, נאשם שדקר אותה למוות לאחר שהזעיקה ניידת משטרה בשל טענות על רעש שהעלה בפניה: "משך ודחף אותה אל עבר המדרגות תוך שהיא מנסה להיאבק בו כשהוא הודף ודוחף אותה במדרגות. בשלב מסוים נפלה לידר על בטנה, אז דקר אותה בגבה ארבע פעמים"

זמן צפייה: 03:59

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד יעקב חיימוביץ (42) מלוד, בגין רצח שכנתו לידר סויסה-יפה, בת 33. מכתב האישום עולה כי חיימוביץ ביצע את המעשה בטענה ש"הרעש שהיא עושה מטריד את מנוחתו", ובגלל שהזעיקה משטרה אחרי שפנה אליה בטענות כמה ימים לפני יום הרצח.

לידר ובעלה התגוררו בקומה השישית בבניין וחיימוביץ בקומה החמישית, כשדירתו ממוקמת מתחת לדירתם. בהזדמנויות רבות בתקופה של כשנתיים, התלונן חיימוביץ בפני לידר ובעלה על הרעש שעולה מדירתם, ובהזדמנויות רבות ניתק להם את החשמל ודפק על דלתם.

באישום מפורטים אירועי הבוקר ב-8 בפברואר: "חיימוביץ שמע שלידר יצאה מדירתה והזמינה את המעלית, לקח את הסכין, יצא מדירתו והזמין גם הוא את המעלית כדי שתעצור בקומה שלו. כשהמעלית עצרה בקומה החמישית, פתח הנאשם את דלת, קילל את לידר ודקר אותה באמצעות הסכין באזור החזה תוך שהיא נאבקת בו".

"בהמשך", צוין בכתב האישום, "חיימוביץ משך ודחף אותה אל עבר המדרגות תוך שהיא מנסה להיאבק בו כשהוא הודף ודוחף אותה במדרגות. בשלב מסוים נפלה לידר על בטנה, אז דקר אותה בגבה ארבע פעמים והפסיק כשסבר שהצליח להרוג אותה. לאחר מכן חזר לדירתו, שטף ידיים, ויצא מהבניין".

הנרצחת בלוד לידר סוויסה יפה
לידר סוויסה יפה שנרצחה בלוד

לפי האישום, כמה ימים לפני מקרה הרצח, דפק חיימוביץ על דלת ביתה של לידר, והתלונן על זמזום שעולה מהדירה. היא הסבירה שאין זמזום וניסתה לטרוק את הדלת, תוך שחיימוביץ מנסה להיכנס לדירה בכוח. לידר הזעיקה משטרה, ששוחחה עם חיימוביץ והבהירה לו שאין כל זמזום וכי עליו להפסיק להטרידם. "אז", לפי כתב האישום, "החליט חיימוביץ להמית את לידר והצטייד בסכין".

שעות ספורות אחרי הרצח, אמרו לחדשות 13 אחיותיה של לידר, מאי סויסה וקורל מזוז, כי אחותם המנוחה התלוננה על חיימוביץ' בעבר - אך המשטרה לא פעלה בנדון: "אם בן אדם מתקשר למוקד 100 ואומר שהוא בסכנה, למה זה צריך להגיע לרצח? הכתובת הייתה על הקיר". מאי סויסה סיפרה: "לידר הייתה הבן אדם הכי טוב בעולם. בחיים לא בכתה, הייתה עם שמחת חיים. עשתה הכול כדי שנהיה שמחים כל הזמן".  קורל הוסיפה: "אי אפשר להמשיך בלעדיה, היא הייתה כל החיים שלנו. כל הזמן היינו ביחד".