"למעלה מ-31 דקירות": בן 33 מואשם ברצח תיירת והצתת דירתה בת"א

כתב אישום הוגש נגד דניאל מרגושין, תושב העיר, אשר בינו לבין הקורבן הייתה היכרות מוקדמת. הוא פרץ לדירתה בזמן שישנה, החל לדקור אותה במיטתה - ואז הצית את גופתה ואת הדירה. לאחר מכן הוא נסע לירושלים, זוהה ע"י שוטרים החל לרוץ לכיוון אחד מהם כשהוא מניף סכין - ונורה. כתב האישום מייחס לו עבירות רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון רצח, הצתה ושיבוש הליכי משפט. "מעשיו מהווים למעשה את חלום הבלהות של כל אזרח"

כוחות כיבוי והצלה ליד הבניין בו פרצה השריפה בדיזנגוף

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד דניאל מרגושין (33) מתל אביב, לאחר שרצח אישה בת 35 בדירתה, הצית את גופתה ואת הדירה, וניסה לתקוף שוטרים בעת ניסיון מעצרו. פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב את כתב האישום נגד מרגושין, בגין עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון רצח, הצתה ושיבוש הליכי משפט.

על-פי כתב האישום, למרגושין והנרצחת הייתה היכרות מוקדמת, והוא ידע היכן היא מתגוררת. לאחר שהחליט לרצוח אותה, הנאשם בירר מהן דרכי הגישה לתוך דירתה, ואיתר גישה למרפסת הדירה מגג בניין סמוך. ב-18 בינואר באזור השעה 01:53 לפנות בוקר, נכנס מרגושין לבניין הסמוך ועלה לגג הבניין, עבר למרפסת דירת הנרצחת הממוקמת בקומה הרביעית, ובזמן שישנה נכנס לדירתה דרך דלת המרפסת שלא הייתה נעולה.

בשלב זה, ניגש מרגושין למיטתה והחל לדקור את המנוחה באמצעות סכין. האישה שהתעוררה משנתה, ניסתה להתגונן מפני הדקירות ולהיאבק במרגושין, אך זה המשיך לדקור אותה למעלה מ-31 דקירות, מרביתן בצווארה ובפניה. סמוך לשעה 06:00 בבוקר ולאחר ששהה בלילה בבית הנרצחת, מרגושין הצית את סלון הבית ואת חדר השינה בדירה באמצעות חומר דליק, שם הצית את גופתה של הנרצחת.

סמוך לאחר הצתת הדירה, מרגושין לקח מדירת הנרצחת סכין ונסע לירושלים כדי להתפלל בכותל המערבי. באזור השעה 17:30, הנאשם זוהה על-ידי מספר שוטרים בסמוך לבנייני האומה בירושלים. השוטרים ביקשו לעצור את מרגושין, והוא בתגובה שלף את הסכין, הניף אותה כלפי מעלה, והחל לרוץ לכיוון אחד השוטרים בכוונה לדקור אותו. בשלב זה, נורה הנאשם על-ידי השוטרים ונפל לקרקע. משפסק הירי לעברו, מרגושין אחז בסכין פעם נוספת, התרומם, התקדם לכיוון שוטרים ומאבטחים ששהו במקום, ובתגובה לכך נורה בשנית. כתוצאה מהירי, נפגע אזרח ששהה במקום.

ביחס למסוכנותו של מרגושין, נכתב בבקשת המעצר: "תקצר היריעה מלתאר את מסוכנותו הרבה, כפי שעולה ממעשיו המתוארים בכתב האישום. מעשיו מהווים למעשה את חלום הבלהות של כל אזרח, ההולך לישון בביתו, ובאישון לילה נכנס אדם ושוחט אותו באכזריות רבה בעשרות דקירות סכין, ללא כל התגרות, בעודו ישן. לאחר הרצח, המשיב טשטש את התנהלותו המתועבת על מנת לשבש חקירה עתידית, והצית את המנוחה ואת דירתה תוך שהוא מותיר בתוך הדירה את גופתה המתבוססת בדם ואת בעלי החיים שטיפלה בהם".

כוחות כיבוי והצלה ליד הבניין בו פרצה השריפה בדיזנגוף
כוחות כיבוי והצלה ליד הבניין בו פרצה השריפה בדיזנגוף

התיירת בת ה-35 נהרגה בשריפה לפני כשלושה שבועות, ובמשטרה עלה החשד כי מדובר ברצח. השריפה פרצה בדירה בקומה הרביעית בבניין מגורים ברחוב דיזנגוף בתל אביב, וצוות מד"א שהוזעק לזירה קבע את מותה במקום. לאחר שצוותי הכיבוי השתלטו על השריפה, עלה החשד כי מדובר בהצתה לאור העובדה שבדירה היו שני מוקדי שריפה. על הגופה היו סימנים מעידים לכך שמדובר ברצח, והיא הועברה למכון לרפואה משפטית.