הערכה: אלדד פרי היה יעד לחיסול בשל חובותיו הכספיים האדירים

גורמים בשוק האפור מסרו לחדשות 13 כי גורמים עבריינים החליטו להפוך את פרי לדוגמה, משמע מי שלא משלם - ימות. בתוך כך, אנשים פרטיים שהשקיעו בפרויקטים של פרי יתקשו לקבל פיצוי

זמן צפייה: 15:38

חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז מעריכים כי אלדד פרי בן ה-44 היה יעד לחיסול בשל חובותיו הכספיים האדירים. זאת למרות שבעולם העברייני יודעים כי לא פוגעים באחד שחייב כסף, אלא מחכים שהחוב האבוד יוחזר.

בד בבד, גורמים המקורבים לשוק האפור אמרו הערב לחדשות 13 כי "צריך להבין את המצב שפרי היה נתון בו - שום דבר כבר לא היה שלו. לא הג'יפ הלבן, לא הבית, הכל היה של כונס הנכסים והעומד למכירה. הוא עשה הכל כדי להחזיר את הכסף לאנשים שהוא היה חייב להם, לא בזבז ולא העלים כספים. בעלי החוב הבינו שאת הכסף הם כבר לא יקבלו ולכן החליטו להפוך אותו לדוגמה - מי שלא ישלם - ימות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט על התעלמות נתניהו: "הערעור על לגיטימיות הממשלה – מסוכן"

אפגניסטן: 62 הרוגים בפיגוע במסגד בקנדהאר, 68 נוספים נפצעו

בריטניה: המלכה כועסת על אלו "שרק מדברים על משבר האקלים"

זירת הרצח ברחובות
זירת הרצח ברחובות

באופן נדיר, המשטרה השתמשה בטכנולוגיה מיוחדת לצורך פענוח מקרה הרצח של פרי ברחובות, כאשר נעשה שימוש במכשיר שמשלים את זירת הרצח בתלת-מימד. תחילה, המכשיר סורק באמצעות קרני לייזר את הזירה ומשלים את התמונה הכוללת מזירה באמצעות מיקום הפרטים בציר זמן.

בתוך כך, מקורביו של איש העסקים אלדד פרי שנורה הבוקר למוות בבית כנסת ברחובות בו נהג להתפלל, מסרו היום לחדשות 13: "אין לנו מושג מי היה מסוגל לרצוח אותו, וחשוב לנו שיידעו שהוא עשה הכל כדי להחזיר את החובות שלו".

אלדד פרי
אלדד פרי

כאמור, פרי נרצח הבוקר סמוך לבית תפילה ברחוב מרדכי בשיסט ברחובות. היזם, בן ה-44, עמד בראש קבוצת נדל"ן אשר עסקה בייזום פרוייקטים ובנייה למגורים ולמסחר. הוא נורה למוות על ידי אופנוען, זאת לאחר שיצא מתפילת הבוקר ונכנס לרכבו. לראשונה, המשטרה השתמשה בטכנולוגיה חדשה בזירת הרצח לפענוח התיק.

עדי ראייה שהיו בזירה סיפרו למשטרה: "בחוץ היה חשוך, האופנוען לבש ג׳ינס חולצה כהה והיה עם כפפות על הידיים. הוא המתין על הכביש. ראינו את הג׳יפ של הנרצח פונה לחניון. המשכנו קדימה כמה מטרים ואז שמענו יריות".

קרקע שמיועדת לבנייה
קרקע שמיועדת לבנייה | צילום: חדשות 13

קבוצת אלדד פרי הוקמה בשנת 2013 כחברת החזקות, העומדת בראש קבוצת חברות העוסקת בעיקר בארגון קבוצות רכישה בענף הנדל"ן. בשנת 2020 הוגשה בקשה להקפאת הליכים וכן בקשה לפשיטת רגל ומונו נאמנים לחברה. הנאמנים חשפו אז כי חובות החברה וחובות פרי נאמדו ביותר מ-300 מיליון שקלים. בנוסף, רוכשי הדירות יתקשו לקבל פיצוי על השקעתם - גם לאחר מותו של פרי.

כזכור, בחדשות 13 דווח כי כ-1,000 ישראלים שהצטרפו לקבוצות הרכישה של אלדד פרי, מי שהוגדר בעבר ככוכב העולה של שוק הנדל"ן במרכז הארץ, ושילמו מאות אלפי שקלים עבור דירה בפרויקטים של קבוצת "פרי נדל'ן", נתקלו בקשיים לקבל את דירתם. נאמני החברה החלו לחקור בקיץ האחרון את נסיבות קריסת הקבוצה שהותירה רוכשי דירות רבים ללא דירה וללא אפשרות לקבל את כספם בחזרה.