"אנס את הבן שלי ואיים שיהרוג אותו": רב נחשד בעבירות מין בילדי גן - ושוחרר

חדר צדדי ואפל ובו מזרן אדום, גרזן, פטיש וקרם וזלין שאליו נלקחו כדי "לקבל עונש" ואיומים שאם יגלו את מה שקורה בו - "יהרוג אותם": יותר מ-15 ילדים סיפרו על עבירות מין חמורות שביצע בהם מורה לקריאה בגן בירושלים. אלא שנראה כי המשטרה ומערכת החינוך נרדמו בשמירה והביאו לכך שהחשוד עדיין מסתובב חופשי. אחת האימהות: "זרקו אותנו לכלבים"

זמן צפייה: 10:01

פדופיל בגן הילדים: יותר מ-15 ילדים בגן בירושלים סיפרו על עבירות מין חמורות שביצע בהם מורה לקריאה בגן. הילדים סיפרו על חדר צדדי במבנה אליו נלקחו כדי "לקבל עונש", וכשההורים הגיעו לשם הם מצאו בדיוק את החפצים שהילדים תיארו: מזרן אדום, גרזן, פטיש וקרם וזלין. אלא שאז החלה מסכת התנהלויות תמוהה של המשטרה ומערכת החינוך, שהביאו לכך שהחשוד במעשים שוחרר.

הילדים הרכים, בני חמש ושש, נלקחו לחדר אפל. שם הם אמורים היו ללמוד את אותיות האל"ף-בי"ת, אבל את מה שהתרחש שם באמת - הם סיפרו בחדר החקירות. "הוא אנס את הבן שלי", מספרת יעל, שעלתה עם משפחתה לישראל רק לפני שנה וחצי. כמה ימים לפני פסח, בשיחה עם בנה, בן חמש, הוא גולל בפניה מה הרב עושה לו בחדר לימוד האותיות בגן. "אמרתי לו, 'אני אימא שלך. אני פה כל הזמן. אני מגנה עליך', והוא אומר לי הכול, הכול, מה שהוא עושה לו".

יעל, שעולמה חרב עליה, לקחה את בנה והגישה תלונה במשטרה. הילד נחקר, המורה נ' נעצר. נ' משמש מורה בכמה גני ילדים בירושלים - אך בית המשפט אסר את פרסום שמו. ההחלטה הזו פוגעת קשות באפשרות לאתר ילדים נוספים שאותם הוא מלמד. אם לא די בכך, המשטרה גם לא בודקת אם בגן ישנם ילדים נוספים שנפגעו והנהלת המוסד החינוכי לא טורחת בכלל לעדכן את ההורים בחקירה המתנהלת.

אלמלא יעל, שמיהרה לספר על המקרה להורי הילדים בגן, ממדי הזוועה לא היו נחשפים. "הייתי בלחץ", היא מספרת, "כתבתי בקבוצת הווטסאפ".

Matress Axe
מזרן אדום וגרזן בחדר הענישה | צילום: מזרן אדום וגרזן בחדר הענישה

"אימא, אני לא יכול לספר כי הוא יהרוג אותי"

"ישר קראתי לבן שלי", אומרת ע', אם אחרת. "התחלתי בצורה מאוד עדינה לשאול אותו איך בגן. אלה דברים לא נעימים. ואז הוא התחיל בעצם לספר שהוא (המורה - א.ש) נוגע בהם על המכנסיים והוא מרביץ וצועק יותר חזק מהגננת. ביקשתי ממנו שיספר לי עוד, אז הוא אמר לי 'לגעת בגוף, לעשות נשיקות, לגעת, להכניס יד'. אמרתי לו 'כל הכבוד שאתה מספר לי, אני רוצה להגיד את כל הפרטים האלה למשטרה'. לקראת סוף השבוע הוא אמר: 'אימא, אני לא יכול לספר כי הוא יהרוג אותי'".

החדר שאליו נלקחו הילדים
החדר שאליו נלקחו הילדים

"הוא אמר לי, 'אימא, את יודעת? באמת היה לי רע'", היא המשיכה. "פתאום התחילו לו טיקים בראש. אמרתי לו שהגוף שלו רוצה לדבר. 'הרב היה צועק עלינו, מרביץ לנו, היה כזה אכזר, הוא הכריח אותי לעשות דברים'. הוא אמר דברים ומושגים ששום ילד בעולם שלא חווה את זה לא אמור לדעת". את התיאורים המזעזעים של הילדים להוריהם בחרנו שלא לפרט. הלב מתקשה להכיל את החורבן והכאב שחווים האבות והאימהות של אותם רכים בשנים שהתמימות נגזלה מהם על-ידי הרב שחילל את גופם ונפשם.

כאמור, יותר מ-15 תלונות הוגשו למשטרה. הילדים נחקרו, אבל מאז הם בבית וההורים משוועים למידע וסיוע. "אף אחד לא יצר איתי קשר", הדגישה ש', אחת האימהות. "לא גורם משטרה, לא משרד החינוך, לא הגננות, שום גורם. פשוט שתיקה רועמת. אחרי כל זה - גם זרקו אותנו לכלבים".

מזועזעים, הגיעו ההורים לפגישה בגן עם המפקחת מטעם הרשת, יעל אלבז, ובמקומה מוצאים את הגננת שמסרבת להאמין לתלונות הילדים. ההורים, ששמעו מילדיהם על החדר הנורא שבו הרב פגע בהם לכאורה - עולים לחפש אותו. אז הם מגלים, לתדהמתם, שלמרות שחלפו שלושה שבועות - המשטרה לא ביקרה בזירת האירוע ולא אספה ראיות. במקום זאת, למרבה התדהמה, ההורים התבקשו "להחליף" את חוקרי הזיהוי הפלילי ולהביא בעצמם למשטרה את הראיות.

ואם כל זה לא מספיק, לפני ארבעה ימים הסתיים גם מעצר הבית של נ' והוא מסתובב חופשי. בכמה ילדים הספיק לפגוע וכמה עוד ייפגעו בעתיד, כשכל רשויות החוק והחינוך נרדמו בשמירה?

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שמתנהלת בימים אלו. בניגוד מוחלט לנטען, המשטרה התנגדה לאיסור פרסום זהותו של החשוד. במהלך החקירה נעשתה פנייה למעורבים וקיים קשר רציף עמם. הפעולות שבוצעו ותפיסת הממצאים השונים, בוצעו לצורך החקירתי בלבד וכדי לקדם את החקירה".

מנחם שטאובר, עורך דינו של המורה מסר: "אנו שמחים שהמשטרה קיבלה את טענותיו של מרשי ושחררה אותו לחופשי לאחר שהבינה שאין שחר לטענות נגדו, בפרט לאור העובדה כי כלל עדויות הילדים התבררו אצל גורמי המקצוע כלא אמינות כלל. אנו סומכים על רשויות החוק שחותרות לחקר האמת, ולא מתרשמים מרעשי רקע".