פרסום ראשון: קצין מילואים בבסיס "רגיש" בצה"ל חשוד באונס קטינה

פרסום ראשון: קצין מילואים בדרגת סגן-אלוף שמכהן בתפקיד רגיש נעצר בחשד לאונס של קטינה מאז שהייתה בגילי 12-15. החקירה נפתחה בעקבות פנייה של הקטינה לגורם מקצועי. החשוד קשר את עצמו לאירועים והושעה מתפקידו. פרקליטו: "יש הסבר מפורט לכל החשדות". דובר צה"ל: "החשוד לא משרת כקצין בשירות סדיר. מרגע מעצרו - הושעה"

זמן צפייה: 01:41

פרסום ראשון: קצין מילואים בדרגת סגן-אלוף בשנות ה-40 לחייו, המתגורר בדרום ומפקד כיום על בסיס הנחשב "רגיש" בצה"ל, נעצר הבוקר (שני) בחשד לעבירת אונס בקטינה. כך נחשף במהדורה המרכזית. הקצין - שביצע לכאורה את המעשים בהיותו קצין בשירות סדיר - מכחיש את הטענות נגדו.

באחת מתחנות המרכז על קצין במילואים בדרגת סגן אלוף שמחזיק בתפקיד בבסיס. מעשה אינוס בקטינה מגיל 12 עד 15. עם זאת, בשלב זה לא ניתן לפרסם פרטים נוספים על אודות הפרשה.

החקירה החלה בעקבות פנייה של הקטינה לגורם מקצועי. החשוד קשר את עצמו לאירועים - אך במשטרה לא האמינו לגרסתו. הקצין הושעה מתפקידו.

עורך דינו של החשוד, תומר נווה, אמר לאחר הדיון בעניינו של מרשו: "הדברים שהוצגו במהלך החקירה מדברים על אירועים שאירעו לפני מספר  שנים. לשיטתו, יש הסבר מפורט לכל החשדות. בית המשפט יצטרך לקבוע אם בגרסה שלו יש בה ממש. לאחר בחינת הנתונים יוחלט אם יובא להארכת מעצר נוספת".

מדובר צה"ל נמסר כי "האזרח החשוד אינו משרת כקצין בשירות סדיר בצה"ל. מרגע מעצרו הושעה אף משירות מילואים באופן מיידי, והמשך שירותו במילואים ייבחן". יצוין כי החשוד היה בשירות מילואים פעיל במשך מספר שבועות ועם היוודע המעצר הופסק שירותו במיידי עד לתום ההליכים.

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה עצרה היום תושב אזור הדרום בחשד שביצע עבירות מין בקטינה. החוקרים פתחו אתמול בחקירה מואצת, עם קבלת תלונה מקטינה בת 16 תושבת העיר, בדבר חשד לביצוע עבירות מין כלפיה לפני מספר שנים. בתוך כך, החוקרים עצרו את החשוד - תושב אזור הדרום בשנות ה-40 לחייו לחקירה שבסיומה נכלא.

"היום הובא החשוד לבימ״ש בבקשה להאריך מעצרו בהתאם לצורכי החקירה, כאשר בית המשפט נעתר והאריך את מעצרו בשלב עד 26 בינואר. להדגיש, כי בהתאם להוראות החוק, נוכח היות הקורבן קטינה לצד סוג העבירה הנחקרת ברגישות יתרה, הדיון בבית המשפט נערך בדלתיים סגורות - לשם מניעת חשיפת כל פרט העלול להביא לזיהויה".