השופט שבנו נחקר שוחח עם מפקד הימ"ר: "שחרר למעצר בית"

אחרי שבחדשות 13 נחשף כי השופט שבנו הקטין נחקר בפרשת הסחיטה של עמוס לוזון נכח בחדר החקירות - פורסם במהדורה המרכזית כי השופט שוחח עם מפקד ימ"ר מרכז, שחקרה את הפרשה. הוא ביקש מהחוקר: "שקול לשחרר אותו למעצר בית". מפקד הימ"ר ענה: "יקבל יחס כמו כל אחד אחר"

זמן צפייה: 02:16

פרסום ראשון: אחרי שבשבוע שעבר נחשף בחדשות 13 כי השופט שבנו נחשד בפרשת סרטון הסחיטה של עמוס לוזון נכח בחקירת בנו - בניגוד לכל הכללים - הערב (שלישי) פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי השופט שוחח עם מפקד ימ"ר מרכז, שחקרה את הפרשה, וביקש מהקצין הבכיר שלא לעצור את בנו ולשקול לשחרר אותו למעצר בית. מפקד ימ"ר מרכז ענה לשופט: "הוא יקבל יחס כמו כל אחד אחר". גורמים בכירים במשטרה: "ההתנהלות שלו - על גבול שיבוש חקירה".

מהרשות השופטת נמסר: "השופט הוא אביו של הקטין והתנהל כפי שמצופה מכל הורה בנסיבות המקרה. זאת ללא כל קשר להיותו שופט. הוא שוחח עם מפקד היחידה כאביו של הקטין והסביר מדוע לדעתו מעצרו אינו נחוץ. למרות השיחה - הוחלט לעצור את הבן הקטין. כל טענה שלכהונתו כשופט היתה השפעה לגבי ההחלטה בעניין מעצר בנו מופרכת".

עמוס לוזון
עמוס לוזון | צילום: חדשות 13

עו"ד עופר ברטל ממשרד "ברטל כהן", מסר בשמו של הקטין, כי "החוק קובע שלפני החלטה של קצין ממונה לעצור אדם - הוא זכאי לנסות ולשכנע אותו שלא לעשות כן. כיוון שמדובר בקטין, זכות זו מסורה להורים. קצין החקירות התקשר לאב ביוזמתו והודיע לו על המעצר הצפוי. על כן ביקש האב לשוחח עם הגורם האחראי והועבר למפקד הימר. השיחה ביניהם הייתה קצרה ועניינית. האב הדגיש שהוא מדבר כאביו של בנו הקטין, והציג חלופה למעצר ואת יתרונותיה. הקצין שמע והבהיר שהחליט לעצור את הבן, ובכך הסתיימה השיחה.

"מדובר בשיחה מתבקשת ומקובלת, שנערכה ביוזמת המשטרה. ברור שתפקידו השיפוטי של האב, אינו פוטר אותו מהדאגה לבנו ואינו משחרר אותו מחובותיו כאב".