דחפה, בעטה וחבטה עם מקל: הגננת משדרות מואשמת בהתעללות בפעוטות

כתב אישום הוגש נגד אילנה סויסה בת ה-55, לאחר שבמאות מקרים היא התעללה ותקפה פעוטות בגיל 18-6 חודשים שהיו תחת אחריותה. כתב האישום מתאר כיצד היא נהגה כלפי הפעוטות בקשיחות, ובמקרים רבים הגיבה בארסיביות, משכה בכוח ובכעס והכתה אותם - עד אשר פרצו בבכי. "משרה אווירה קשה של אלימות ופחד, ומנצלת את העובדה כי מדובר בפעוטות רכים שאינם יכולים להתגונן מפניה"

זמן צפייה: 02:25

כתב אישום נגד אילנה סויסה בת ה-55 משדרות הוגש היום (שלישי) לאחר שבעת ששימשה כגננת התעללה ותקפה פעוטות עליהם הייתה אחראית, מאות פעמים. מכתב האישום עולה כי במשך כ-17 שנים עבדה סויסה כגננת במעון בשדרות, כשב-12  השנים האחרונות עבדה כמובילת כיתה בכיתת "התינוקיה" בהן פעוטות בגילאים 6-18 חודשים. במועדים אליהם כתב האישום מתייחס, היו בכיתתה של סויסה 18 פעוטות, אשר בכל יום מחדש, בהיותה אחראית על הפעוטות, ביצעה בהם סויסה מאות מקרים של תקיפה ומעשי התעללות גופנית ונפשית.

בין היתר סויסה דרכה על ראשו של אחד הפעוטות למשך זמן ממושך, עד אשר הצליח להתחמק ממנה, צבטה והכתה פעוטות, דחפה לול על פעוט והפילה אותו לרצפה, חבטה בראשה של אחת הפעוטות באמצעות מקל של מגב, נתנה מכות אגרוף לראשם של פעוטות, בעטה בהם הטיחה ילדים מגובה בכוח לתוך לולים, משכה את הפעוטות בידיהם והפילה אותם לרצפה כשראשיהם הוטחו ברצפה, האכילה פעוטות בכוח, גררה פעוטות אחריה, זרקה משחקים לעבר הפעוטות שפגעו בגופם, הכתה פעוט בראשו באמצעות קופסא ריקה של "שוקולית", השאירה פעוטות ללא השגחה בחדר ההחתלה, לאחר שסגרה עליהם את דלת החדר ועוד.

גן ילדים
גן ילדים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

סויסה נהגה כלפי הילדים בצורה קשוחה, צעקה עליהם ונזפה בהם. במקרים רבים הגיבה באגרסיביות, אחזה, דחפה ומשכה בכוח ובכעס את הילדים והכתה אותם עד אשר פרצו בבכי. בנוסף, בשעות הצהריים בגן, בעת שהילדים שכבו לישון על גבי מזרנים שהונחו על הרצפה, נהגה הגננת באלימות כלפי ילדים אשר לא שכבו בשקט במקומם, זזו או קמו מהמזרן.

סויסה הייתה מתנהלת בכיתתה באופן אלים ובצורה קבועה, כשהיא מייצרת אווירה קשה של אלימות ופחד, ומנצלת את העובדה כי מדובר בפעוטות שאין ביכולתם להתגונן בפניה, ואינם מסוגלים לדווח ולהתלונן על מעשיה הנפשעים.

במסגרת בקשת המעצר נכתב: "התנהגות המשיבה כעולה מחומר הראיות, היא שיטתית ומלמדת על דפוס אלים. יתרה מכך, המשיבה לא הצליחה לכבוש את יצרה הרע והאלים על אף שידעה כי כל מעשיה מתועדים במצלמות האבטחה של הגן. התנהגותה מלמדת על מסוכנותה הרבה". לסויסה יוחסו עבירות של התעללות בקטין או בחסר ישע, תקיפת קטין חסר ישע על ידי אחראי; תקיפת קטין או חסר ישע והשארת ילד בלא השגחה.