תושב גבעתיים נעצר בחשד שהדליף את סדרת הדגל של HBO לרשת

בסיום חקירה סמויה נעצר תושב גבעתיים בשנות ה-30 לחייו בחשד שפרץ לשרתי חברת לווין, והדליף את פרק הסיום של הסדרה "בית הדרקון" - כיומיים לפני הקרנת הבכורה העולמית. בביתו של החשוד נמצאו אמצעי אחסון דיגיטליים, מחשבים ופריטים נוספים

בית הדרקון
בית הדרקון | צילום: שאטרסטוק

בתום חקירה סמויה, יחידת הפשיעה המקוונת של משטרת מחוז מרכז עצרה היום (שני) תושב גבעתיים בחשד שפרץ לשרתי חברת לווין והדליף את פרק הסיום של הסדרה "בית הדרקון" מבית HBO.

בעקבות תלונה שהתקבלה מחברת HBO, חוקרי יחידת הסייבר במחוז מרכז ניהלו במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה בחשד לפריצה אל שרתי חברת הלוויין, תוך העתקה והפצה של הפרק האחרון של סדרת הדגל באתרים פיראטיים, כיומיים לפני הקרנתו בבכורה עולמית.

בתוך כך, חוקרי המשטרה הפעילו אמצעים טכנולוגים מתקדמים, לצד איסוף וניתוח ממצאים ברשתות החברתיות, לרבות ניתוח שם הקובץ והמשתמש האנונימי, אשר כלל את השם "ציפורה" - שהסתבר בהמשך כשמה של החתולה של החשוד.

HBO
HBO | צילום: שאטרסטוק

היום כאמור עברה החקירה לשלב הגלוי עם מעצרו של החשוד בשנות ה-30 לחייו, והעברתו לחקירה במשרדי היחידה. בחיפוש בביתו של החשוד נמצאו ונתפסו אמצעי אחסון דיגיטליים, מחשבים ופריטים נוספים שעשויים להיות רלוונטיים להמשך החקירה. בתום חקירתו שוחרר החשוד בתנאים וכלל הממצאים יועברו בסיום לעיון והחלטת הפרקליטות בהתאם.