התחזה לעבריין בכיר - ודרש כסף: עשרות בעלי עסקים טוענים שנעקצו

תושבים מאזור המרכז טוענים כי קיבלו הודעות ושיחות טלפון מנוכל המתחזה לעבריינים בכירים ודורש סכומי כסף משמעותיים. על פי הערכות, המתחזה הצליח לעקוץ בדרך הזו עשרות אלפי שקלים

נוכלי הטלפונים: עוקצים נזקקים – ונעלמים עם הכסף | צילום: חדשות 13

עשרות בעלי עסקים מאזור המרכז טענו כי נפלו קורבן לעוקץ של נוכל שהתחזה לעבריינים בכירים ודרש מהם כסף, כך נודע היום (שני) לחדשות 13. בעלי העסקים סיפרו כי הנוכל התקשר אליהם כשהוא מזדהה כל פעם בשמו של עבריין בכיר אחר, וביקש עזרה כספית בטענות שונות. לעיתים טען כי הוא נזקק לכסף "בגלל שנתקע בצפון". עוד הם סיפרו כי הנוכל ביקש שיעבירו את הכסף למונית שהוא שלח וכך בוצע העוקץ.

דבר העוקץ הגיע לאוזניהם של חלק מהעבריינים אליהם מבצע העוקץ התחזה - והם התנערו מהאירוע ופועלים כדי לאתר את המתחזה. על פי הערכות, עשרות אלפי שקלים כבר נעקצו בדרך הזו.

אתמול בשעות הערב הופצה הודעה באלפי טלפונים באזור המרכז המזהירה את הציבור מהעוקץ. בהודעה נכתב: "אזהרה חשובה לבעלי עסקים ולכלל התושבים. שימו לב כי יש אנשים המתחזים לעבריינים בכירים, מחייגים לבעלי עסקים ודורשים כסף בשמם. הנ״ל מתחזים בלבד ואין להם קשר לשום עבריין בכיר שמשתמשים בשמו. הפיצו ותעבירו הלאה".

כסף משטרה
כסף (אילוסטרציה)

לא מדובר בשיטה חדשה, גל של מקרים דומים התרחש כבר לפני מספר שנים - כאשר באחד המקרים אנשים קיבלו שיחות טלפון מאסיר בכלא שהתחזה לראש ארגון פשע וביקש סיוע כספי.