תיעדו עם רחפן: 5 נאשמים בהצתת מתחם האימונים של הפועל ת"א

נהוראי פריאנטי (22) מנס ציונה, אושרי מדר (24) מהוד השרון ושלושה קטינים נוספים נאשמים בהשחתת מתחם האימונים של הפועל ת"א בחודש שעבר: "הכינו בקבוקי תבערה והשליכו אותם למשרד". לאחר מכן, לפי האישום, תיעד אחד מהם את האש המיתמרת עם רחפן: "רק ערנות אזרח שעבר במקום מנעה אסון כבד יותר"

מתחם האימונים של הפועל ת"א שהוצת

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד נהוראי פריאנטי (22) מנס ציונה, אושרי מדר (24) מהוד השרון ושלושה קטינים נוספים, לאחר שהציתו והשחיתו את מתחם האימונים של קבוצת הפועל תל אביב בחודש שעבר. כתב האישום מייחס לכלל הנאשמים עבירות של קשירת קשר לפשע, הצתה, הסגת גבול והשחתת פני מקרקעין. בנוסף, למדר ולשניים מהנאשמים הקטינים מיוחסות גם עבירה של קשירת קשר לעוון.

מכתב האישום שהגישה עו"ד דיה בן אסא זיגלמן עולה כי פריאנטי הינו ממובילי האוהדים שבארגון "לה פמיליה" ושאר הנאשמים הינם אוהדי בית"ר ירושלים, שנטלו חלק בפעילויות הארגון. "ב-5 במרץ 2023 התקיים משחק כדורגל בין בית"ר ירושלים להפועל ת"א", נכתב. "יומיים לפני המשחק, הצטיידו הנאשמים במיכלי ספריי ומסיכות פנים והגיעו בשעות הלילה, למתחם האימונים של הפועל בעיר תל אביב. עם הגעתם למתחם, נותר מדר ברכב והמתין לשניים מהקטינים הנאשמים אשר נכנסו למתחם כשהם רעולי פנים והשחיתו את קירות משרדי הפועל ואת שלט הכניסה למתחם, בכך שריססו על גביהם כתובות בעלות סממנים של ארגון 'לה פמיליה'.

מתחם האימונים של הפועל ת''א שהוצת
מתחם האימונים של הפועל ת''א שהוצת

"בהמשך הצטיידו הנאשמים במסכות, מכלי ספריי, בקבוקי בירה וחולצות שסיפק מדר, ונסעו יחד לתחנת דלק הממוקמת בראשון לציון, שם הנחה פריאנטי את מדר ואת אחד מהקטינים הנאשמים למלא בקבוק פלסטיק בדלק. לאחר מכן נטל פריאנטי את בקבוק הדלק, בקבוקי הבירה והחולצות והכין בנוכחות הנאשמים האחרים, שלושה בקבוקי תבערה. בלילה שטרם המשחק הגיעו הנאשמים למתחם ובעוד מדר נותר להמתין ברכב, הנאשמים האחרים חדרו למתחם דרך חור בגדר, כשהם רעולי פנים ואוחזים בבקבוקי התבערה, ניגשו לביתני המשרדים במתחם והשליכו אל תוך המשרד את בקבוקי התבערה, דרך חלון שפתחו.

"כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים פרצה במתחם שריפה שכילתה כליל את המשרד, וגרמה לנזק רב למשרדים הצמודים לו ולרכוש במקום. לאחר ההצתה שבו הנאשמים לרכב ופריאנטי הפעיל רחפן שהביא עמו על מנת לתעד את האש המיתמרת והנזק הרב שגרמו למתחם. בהמשך למתואר נסעו הנאשמים לנס ציונה בהגיעם לאזור תחנת הרכבת ריסס פריאנטי על גבי קיר הסמוך לפסי הרכבת, את כתובת הגרפיטי "5.3.23 לא נשרפתם רק בשואה", לצד סממני ארגון 'לה פמיליה' והצטלם ליד הכיתוב, כמו גם יתר הנאשמים שנכחו במקום. בתום ביצוע העבירות דאג פריאנטי להפצת מעשי ההצתה והגרפיטי המתוארים לעיל, במסגרת סרטונים ברשתות חברתיות, תוך קישורם לארגון 'לה פמיליה'.

בבקשת המעצר ציינה עו"ד בן אסא זיגלמן כי "מעשיהם של המשיבים, עלולים היו לגרום לתוצאות חמורות יותר, אלמלא כובתה האש על ידי כוחות הכיבוי, ורק ערנות אזרח שעבר במקום מנעה אסון כבד יותר. המשיבים לא הזעיקו כוחות הצלה ואף בחרו לתעד את תוצאות מעשיהם באמצעות הרחפן, לצורך הפצתם ברבים ואף המשיכו בפעילותם וריססו כתובת גרפיטי מעוררת שאט נפש נושאת הכיתוב "לא נשרפתם רק בשואה 5.3.23". מעשים אלה מוכיחים כאלף עדים את מסוכנותם הזועקת של המשיבים ומלמדים כי שחרורם יסכן את הציבור".