התצהיר שסיבך את בן ארי: "הדריכה עד איך להעיד בתיק רצח"

יעד החיסול, שהיה עד מרכזי בתיק שבו בן ארי שימשה תובעת ב-2009, סיפר חמש שנים אחרי הרשעת היורה כי הפרקליטה הגיעה לביתו והסבירה לו מה לומר בבית המשפט

זמן צפייה: 04:39

הסיבה המרכזית לכך שאורלי בן ארי, מי שמונתה על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה למ"מ פרקליט המדינה, לא מונתה לפרקליטת מחוז - הוא תצהיר לפיו בן ארי הדריכה עד מרכזי בתיק רצח כיצד להעיד בבית המשפט.

תיק הרצח נפתח בשנת 2009 והוא התבסס על עדות של מי שהיה יעד החיסול, עינב כהן, שהעיד כי זיהה את הרוצח דרך החרך בקסדה שהוא חבש. אלא שחמש שנים לאחר ההרשעה בתיק, כהן כתב תצהיר לפיו בן ארי, התובעת, הגיעה לביתו והכווינה אותו איך להתנהג בבית המשפט.

"בזמן שאורלי בן ארי הגיעה, אמרתי לה כי לא ראיתי את מי שירה... ואז תוך כדי שיחה... התחילה אורלי להכווין אותי... ואז אמרו לי מה להגיד, שהוא היה חובש קסדה, ולסמן עם הידיים בבית המשפט על פניך ולהראות איזה חלק היה חשוף כביכול בניגוד למה שראיתי.. ביקרו אותי מספר פעמים... ובכל פעם שבאו – שוב הדריכו אותי איך להעיד בבית המשפט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ על מינוי אורלי בן ארי: הממשלה צריכה לפעול מתוך התייעצות

"חשש שמונע משיקולים זרים": עתירה לבג"ץ נגד מינוי מ"מ הפרקליט

סער: לא בטוח שהייתי נוהג כמו אוחנה בנוגע למינוי אורלי בן ארי

עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג
עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג | צילום: חדשות 13

כשהעניין הגיע ליועץ המשפטי לממשלה, הוא ביקש מהמשטרה לחקור את הנושא - מה שהוביל, כפי שפורסם אתמול, למתחים במשרד המשפטים ולכך שבן ארי כינתה את פרקליט המדינה שי ניצן: "היטלר" ו-"אל-קאעידה".

בסופו של דר בן ארי שלחה מכתב שבו הכחישה לחלוטין את הטענות של יעד החיסול. בית המשפט העליון בודק בימים אלו את הסיפור, והפרקליטות רואה את הדברים מאוד בחומרה.

מאורלי בן ארי נמסר בתגובה: "המכתב שכתב העד אינו עולה בקנה אחד עם ראיות אחרות בתיק, ולכן הוא נחקר באזהרה מספר פעמים בחשד למסירת עדות שקר, והתיק עודנו פתוח".

עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג
עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון, הוציא בית המשפט העליון צו ארעי נגד מינויה של בן ארי לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. זאת, דקות לפני תחילת טקס הפרידה מפרקליט המדינה היוצא שי ניצן.

"לא תשמעו היום מאורלי בן ארי, אבל אני מבטיח שעוד תשמעו ממנה". אמר שר המשפטים אמיר אוחנה בטקס הפרידה מניצן. "ראיתי חשיבות רבה בהליך המינוי. לא בקלות החלטתי עליה, התעקשתי לפגוש ולראיין מספר מועמדים. כולם בעלי רקע עשיר ומוכשרים, התרשמתי מאוד מכולם, כל אחד ומעלותיו. אורלי מכהנת 28 שנים בפרקליטות והיא בעלת ניסיון רב ועשיר ותארים בהצטיינות במשפטים. היא דמות צנועה שלא זכתה לחשיפה תקשורתית כנראה בגלל האופי העניו שלה".

כאמור, אתמול פורסם כי לטענת פרקליטים במשרד המשפטים, התברר להם כי מידע קריטי בתיק רצח, שהיה יכול להועיל לנאשם, הוסתר ממנו. לאחר שהחלו לברר את העניין, ועידכנו את ניצן והיועמ"ש, בן ארי הרגישה רדופה והתנהגה בעוינות כלפי הניסיון לבדוק את הנושא.

בעקבות חוסר האמינות של הפרקליטה, ניצן שינה את דעתו עליה והחליט שלא למנות אותה לפרקליטת מחוז - תפקיד אותו רצתה בן ארי. ברקע המחלוקת, הפרקליטים טוענים כי "מאז שלא נבחרה ומאז הפיצוץ שהיה ביניהם, היא הסתובבה ממורמרת והשמיעה ביטויים מאוד קשים נגד ראשי המערכת. את שי ניצן היא כינתה כמה פעמים לאוזני עובדים שהיו לידה 'היטלר' ו-'אל-קאעידה'".