8 שנות מאסר ליאנה בלום, שנהגה בשכרות וגרמה למותו של פעוט בן שנה

ביהמ"ש המחוזי בב"ש גזר על בלום עונש של 8 שנות מאסר, לצד פיצויים בסך של 100,000 שקלים, פסילת רישיון נהיגה למשך 20 שנה ומאסר על תנאי - לאחר שהורשעה בהמתתו בקלות דעת של הפעוט מעין דומנוביץ' בתאונת דרכים קטלנית באפריל אשתקד

יאנה בלום והתינוק מעיין דומנוביץ'
יאנה בלום והתינוק מעיין דומנוביץ' | צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (חמישי) עונש של 8 שנות מאסר בפועל, פיצויים בסך של 100,000 שקלים, פסילת רישיון נהיגה למשך 20 שנה ומאסר על תנאי על יאנה בלום, שהורשעה לאחר הודאתה בהמתתו בקלות דעת של הפעוט מעין דומנוביץ' בתאונת דרכים קטלנית בכביש 40 בנגב באפריל אשתקד.

לפי כתב האישום שהוגש נגדה כשבועיים לאחר התאונה הקשה, "בבוקר 26 באפריל 2023, לאחר לילה של עבודה כסלקטורית במסיבה ביום העצמאות, החלה בלום לנהוג בכביש 40 מ'חאן השיירות' לכיוון צפון, כשהיא שיכורה מאלכוהול שצרכה זמן קצר לפני שהחלה בנהיגה. בשלב מסוים של הנסיעה, בלום החלה בנהיגה מסוכנת בכביש, סיכנה כלי רכב שונים, סטתה מנתיב נסיעתה לנתיב הנסיעה הנגדי והמשיכה בנהיגה עד שהתנגשה חזיתית ברכב של משפחתו של הפעוט מעין דומנוביץ'".

בהחלטה נכתב כי "בית המשפט קבע שמדובר בנהיגה מסוכנת ממושכת בכביש בין-עירוני ולא בטעות רגעית. בהתנהלותה פגעה הנאשמת פגיעה קשה בערך של קדושת חיי האדם ובערכים מוגנים נוספים. ביהמ"ש עמד על האובדן העצום, על הסבל הרב ועל הזמן הארוך שיידרש לשיקומה של המשפחה, פיזית ונפשית".

Krhuzy
זירת תאונת הדרכים בנגב, מעיין בן השנה שנהרג | צילום: דוברות איחוד הצלה/באדיבות המשפחה

"בגזר הדין נדרש בית המשפט לנסיבותיה האישיות-משפחתיות הקשות והחריגות של בלום - ובכללן לאובדן אביה שנהרג בפיגוע הטרור בדולפינריום עת הייתה כבת 3 - ולהשלכות החמורות של אירוע זה ושל אירועים קשים נוספים שחוותה בילדותה על מישורי חייה השונים", נכתב. "לצד זאת, בית המשפט הדגיש כי נסיבותיה האישיות האמורות והעובדה שמדובר בנאשמת צעירה, נעדרת עבר פלילי, אשר לקחה אחריות על מעשיה, נסוגות מפני שיקולי הגמול וההרתעה הנדרשים במקרה חמור זה".

יאנה בלום, החשודה בתאונה בנגב
יאנה בלום

כאמור, בלום הואשמה בהמתה בקלות דעת של הפעוט דומנוביץ', גרימת חבלות חמורות להוריו ואחיו של הפעוט שהיו עמו ברכב, נהיגה בשכרות ונהיגה ללא רישיון רכב בתוקף.