מאסר עולם לגיורא פרי, שרצח את אשתו ב-2019: "רוע מוחלט"

ד"ר גיורא פרי הורשע ברצח אשתו אסתר אהרונוביץ' בביתם במושב תלמי אליהו ב-2019. השופטים קבעו כי אין נסיבות מקלות למעשיו ו"יש ערך חינוכי חשוב במאסר עולם. ההודאה והחרטה החוסכת זמן אינה מספקת. מצבו הרפואי אינו קשה באופן חריג ואין בו להקלה". בתה של אהרונוביץ': "אם אימא שלי לא תוכל להיות נוכחת בחיינו - גם לרוצח אין שום סיבה להיות נוכח"

זמן צפייה: 01:21

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר הבוקר (שלישי) מאסר עולם על גיורא פרי, בגין רצח אשתו אסתי אהרונוביץ' בביתם במושב תלמי אליהו שבנגב, בנובמבר 2019. על אף שהאישומים נגדו כללו עבירה של רצח בנסיבות מחמירות, הוא הורשע ביולי אשתקד ברצח בכוונה תחילה - הסעיף החמור פחות, זאת לאחר שבית המשפט סבר כי לא ניתן היה לקבוע באופן ודאי מה קרה בין השניים בחדר לפני מועד הרצח.

השופטים קבעו כי אין נסיבות מקלות למעשיו ו"יש ערך חינוכי חשוב במאסר עולם. ההודאה והחרטה החוסכת זמן אינה מספקת. מצבו הרפואי אינו קשה באופן חריג ואין בו להקלה". לפי השופטים, "פרי ירה חמישה כדורים בכוונה להרוג את אסתר, שניים מהם לעורפה". השופטים ציינו כי "יש להניח שההחלטה הייתה ספונטנית. לכן, לא מצאנו שיש מאסר עולם חובה שהוכח מעל לספק סביר". החוק קובע עונש מרבי של מאסר עולם.

"השאלה בפנינו: מה העונש הראוי לרוצח זה", הוסיפו השופטים, "הנאשם אדם מבוגר איש משפחה ללא עבר פלילי וותיק מלחמות ישראל, רופא נעים ואמפתי שהתנדב בעולם ושלקח את אקדחו כדי לרצוח את אשתו נפש. השאלה מדוע בדורנו יש עדיין גברים הרוצחים נשים נתונה למחקרים. בהיעדר כל אמון בדברי הנאשם לא ניתן לומר מדוע עשה זאת. חמדנות, התפוררות התא המשפחתי או רגשות מאהבה שהייתה. כשופטים צר עולמנו כעולם המשפט. למרות שאנו יושבים בתוך עמנו הדין תלוי במעשה והוא של רוע מוחלט".

גיורא פרי, החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ', בדיון בהארכת מעצרו
גיורא פרי בדיון בהארכת מעצרו | צילום: חדשות 13

בתה של אסתר, מעיין נגד, אמרה כי היא מצפה שפרי יקבל לא פחות ממאסר עולם: "שיירקב בכלא ולא יראה אור יום, ללא חופשים וללא קיצורים. אם אימא שלי לא תוכל לעולם להיות נוכחת בחיינו - גם לרוצח אין שום סיבה להיות נוכח בשום מקום חוץ מאחורי סוגר ובריח. זה הזמן של בית המשפט והשופטים במדינת ישראל להרים דגל אדום ולהגיד עד כאן לרצח הנשים בישראל, וזאת על-ידי החמרת הענישה למינימום מאסר עולם".

גיורא פרי, החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ', בדיון בהארכת מעצרו
פרי בדיון בהארכת מעצרו | צילום: דניאל חג'בי

כתב האישום הוגש בחודש דצמבר 2019, ומגולל את השתלשלות האירועים. אהרונוביץ' פתחה בצעדים משפטיים נגד פרי עקב סכסוך כספי על רקע חלוקת הוצאות הבית ביניהם. עשרה ימים לפני הרצח, הרופא שהה בחו"ל, ואהרונוביץ' העבירה את חפציו מחדרם המשותף לחדר אחר בבית והסתירה את אקדחו האישי שהחזיק ברישיון. כשחזר, הודיעה אהרונוביץ' לפרי שתחזור לו את הנשק רק לאחר שיעזוב את ביתם.

בהמשך, עת השניים שהו בביתים, פרי לקח את האקדח וירה חמישה כדורים לעבר אשתו. לאחר מכן, הנאשם נמלט מהמקום במכוניתו כשהוא משאיר את אהרונוביץ' מתבוססת בדמה על הרצפה. "במעשים אלו", נכתב בכתב האישום, "גרם הנאשם בכוונה למותה של המנוחה, לאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית". מכתב האישום נראה כי אהרונוביץ' חששה לחייה. במהלך חודש ספטמבר, לדוגמא, השניים התווכחו ופרי אחז באקדח, מה שהבהיל את אהרונוביץ'.

ביום הרצח עצמו, יצא שליח ממשרדו של עורך הדין שטיפל בעניינם במטרה למסור לפרי הזמנה לדיון בבית המשפט לענייני משפחה. אהרונוביץ', שחששה מתגובתו האפשרית של פרי, ביקשה מהשליח לצלצל אליה שני צלצולים ולנתק את השיחה כדי שתצא מהבית בעת מסירת ההזמנה. כמו כן, אהרונוביץ' פנתה לכלתה וסיכמה איתה שתמתין בקרבת ביתה בזמן שהשליח מוסר את הזימון, על מנת שתוכל לבוא לעזרתה במידת הצורך.

לאחר שנעצר התייחס פרי מבית הסוהר, בחודש פברואר 2020, ואמר: "שום דבר לא נעשה בכוונה, זה היה מהר, מפחיד ואפוקליפטי מה שנעשה שם. יותר מכל דבר אחר נבהלתי. אני סובל מתסמונת פוסט טראומתית ממלחמת יום כיפור". עוד הוסיף: "30 שניות והכול התחרבש. זה לא מתוך רצון או משהו כזה חס וחלילה, רגע אחד של חוסר תשומת לב והכל הלך לטמיון. זה בלי כוונה. אבל זה יתברר בסופו של דבר".