אחרי ניסיון פשרה מצד השופט: לא הושג הסדר בין נתניהו לאולמרט בתביעת הדיבה

לאחר הדיון המקדמי בתביעה שהגישה משפחת נתניהו נגד רה"מ לשעבר אולמרט לאחר שכינה אותם במספר הזדמנויות "חולי נפש", הודיע השופט כי לא עלה בידם של הצדדים להגיע להסכם לסיום התביעה. "המשך ההליך יגרום נזק לשני הצדדים"

זמן צפייה: 03:07

בעקבות הדיון המקדמי בתביעה שהגישה משפחת נתניהו נגד ראש הממשלה לשעבר אולמרט, לאחר שזה כינה אותם במספר הזדמנויות "חולי נפש", השופט הודיע היום (שני) כי לא עלה בידם של הצדדים להגיע להסכם לסיום התביעה. ההסכם נפל בעקבות סעיף הפיצויים, אליו סירב להסכים אולמרט מאחר ולא היה מעוניין בכך שלבית המשפט יינתן שיקול דעת בהכרעת הפיצויים נגדו.

עם זאת, השופט הכריז כי ההצעה עדיין נמצאת על שולחן הדיונים, למקרה שאחד הצדדים ישנה את דעתו. יש לציין גם כי עורך דינם של משפחת נתניהו, יוסי כהן, טען כי מבחינתם הם הסכימו על הצעת הפשרה.

"נדיר מאוד שאני יושב עם הצדדים על ניסוחים", טען השופט בדבריו, והוסיף: "אני חושב שהתיק הזה יכול להסתיים בצורה טובה לכל הצדדים. אם ההליך יימשך אז ייגרם פה נזק לשני הצדדים. מבחינתי ההצעה שהנחתי היא הצעה שמאפשרת לשני הצדדים לצאת מפה בצורה דומה לא מרוצים. בעיניי האלטרנטיבה יותר גרועה. חרף המאמצים שהשקיעו הצדדים ובית המשפט בנסיון להגיע להסכם מוסדר - זה לא עלה בידם".

כזכור, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר התייצבו הבוקר לצד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית משפט השלום בתל אביב, במסגרת דיון מקדמי בתביעת הדיבה שהגישה משפחת נתניהו.

במהלך הדיון, שאל השופט את אולמרט באילו אמצעים נקט כדי לבדוק אם ההאשמות שלו כלפי נתניהו נכונות, ואולמרט השיב כי שמע הקלטות של בני המשפחה ועקב אחרי ההתנהלות שלהם. עוד טען אולמרט כי התייעץ עם מומחים שמכירים את משפחת נתניהו, והם העידו על התנהגויות שנכנסות להגדרה של מה שבאופן פופולרי נקרא "התנהגויות לא נורמליות ומוטרפות".

עו"ד כהן תקף את עו"ד של אולמרט, ואמר כי "יש דברים שלא אומרים ולא כותבים. לקחתם נושא כאוב והפכתם אותו לקרקס. אם היינו מדינה מתוקנת, המשטרה כבר הייתה עוצרת את אולמרט". בתגובה, השיב לו השופט: "תודה לאל שאנחנו לא במדינה כזאת". עוד הוסיף כהן לדבריו כי "יושבת משפחה, שבעיניי היא מהמשפחות המפוארות בישראל, והיא צריכה לשמוע שראש ממשלה לשעבר, שאגב הוא עם עבר לא נקי - קורא להם חולי נפש?".