דיון בתביעת הדיבה של נתניהו נגד אולמרט: "במדינה מתוקנת אולמרט כבר היה עצור"

יו"ר האופוזיציה יחד עם רעייתו ובנו הגיעו לביהמ"ש לצד רה"מ לשעבר אולמרט לצורך דיון ראשון בתביעת דיבה בסך 837 אלף שקלים - לאחר שהאחרון כינה אותם "חולי נפש". השופט לשני הצדדים: "שניכם מספיק מבוגרים כדי לדעת ששום דבר טוב לא ייצא מפסק דין מנומק"

זמן צפייה: 00:31

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר, התייצבו הבוקר (שני) לצד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית משפט השלום בתל אביב במסגרת דיון מקדמי בתיעת דיבה שהגישה משפחת נתניהו נגד ראש הממשלה לשעבר אולמט.

עם תחילת הדיון, טען עורך דינו של אולמרט, אמיר טיטונוביץ, כי "אין כתובת ברורה למגורים של משפחת נתניהו", ובתגובה השופט קבע שכל מסמך יועבר למשרדו של יוסי כהן, עורך דינם של משפחת נתניהו, וזו לכאורה תהיה הכתובת להמצאת מסמכים.

בנימין נתניהו ואהוד אולמרט
בנימין נתניהו ואהוד אולמרט | צילום: רויטרס

בהמשך, עורך דינו של אולמרט הביע חשש בפני השופט שאם יינתן פסק דין נגד יאיר נתניהו, אז הוא לא יוכל לשלם אותו כי "הוא מציג את עצמו כחסר כול". בתגובה, השיב לו עו"ד כהן: "אנחנו דורשים פיצויים והתנצלות".

במהלך הדיון, שאל השופט את אולמרט, "באלו אמצעים נקטת כדי לבדוק אם הדברים אמת או לא אמת", והוא השיב בתגובה: "שמעתי הקלטות של בני המשפחה, עקבתי אחרי ההתנהלות שלהם". עוד נזף השופט באולמרט על כך שהוא לא עונה לשאלותיו. בהמשך, טען אולמרט כי "התייעצתי עם מומחים שמכירים אותם (משפחת נתניהו) והעידו בפני על התנהגויות שנכנסות להגדרה של מה באופן פופולרי נקרא התנהגויות לא נורמליות ומוטרפות".

לאחר מכן, תקף עו"ד כהן את עו"ד של אולמרט: "יש דברים שלא אומרים ולא כותבים. לקחתם נושא כאוב והפכתם אותו לקרקס. אם היינו מדינה מתוקנת, המשטרה כבר הייתה עוצרת את אולמרט". בתגובה, השיב לו השופט: "תודה לאל שאנחנו לא במדינה כזאת". עוד הוסיף כהן לדבריו: "יושבת משפחה, שבעיניי היא מהמשפחה המפוארות בישראל, והיא צריכים לשמוע שראש ממשלה לשעבר, שאגב הוא עם עבר לא נקי, קורא להם חולי נפש?".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2201100839' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_2a8lscgz' duration='14']

לאחר ששמע את טענות עורכי הדין, הציע השופט למקד את הדיון בתביעה סביב שאלת הבעת הדעה: "אני חושב שאפשר לוותר על הטיעון של 'אמת דיברתי' ולחסוך דיונים יקרים וגם ניהול לא נכון של הזמן. אני מציע שהנתבע יודיע לפרוטוקול שהאמירות שאמר היו בבחינת הבעת דעה ושהוא לא יודע אם זה אמת או לא ושהוא לא חושב שבית המשפט צריך להכריע בנושא. בסופו של דבר, בעת הזאת, לשני הצדדים צריך להיות אינטרס לא להפוך את העניין הזה לקרקס".

לאחר הפסקה קצרה בדיון, הציע השופט שוב לאולמרט ונתניהו למצוא פשרה: "שניכם מספיק מבוגרים כדי לדעת ששום דבר טוב לא ייצא מפסק דין מנומק. לאף אחד מהצדדים. אולי נצא ארבעתנו ביחד ונחשוב על ניסוח ובזה זה יסתיים".

כאמור, לפני שמונה חודשים, הגישה משפחת נתניהו תביעת דיבה נגד ראש הממשלה לשעבר אולמרט על כך שבמספר הזדמנויות כינה האחרון את בני משפחת נתניהו כ"חולי נפש שזקוקים לטיפול". משפחת נתניהו דרושת מאולמרט פיצוי בגובה 837 אלף שקלים.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עורך הדין של משפחת נתניהו, יוסי כהן, טען נתניהו כי אולמרט "מנסה לרמוס את שמינו הטוב בפומבי, מתוך קנאה ותסכול עמוקים". כמו כן, בני משפחת נתניהו דורשים מאולמרט התנצלות פומבית.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט באולם ביהמ''ש
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט באולם ביהמ''ש

מנגד, בכתב ההגנה שהגיש ראש הממשלה לשעבר אולמרט, הוא טען כי נוכח העובדה שבני משפחת נתניהו החליטו להגיש תביעה בעניין זה, "יש צורך לחשוף כל דבר שקשור למצבם הנפשי וכל דבר אחר הקשור בחוות דעת בנושא". בנוסף, ביקש אולמרט מבית המשפט כי פסיכיאטר מטעמו יבדוק באופן פרטני כל אחד מבני משפחת נתניהו.

כזכור, אתמול דחה סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב את בקשות נתניהו ומשפחתו לקיים את הדיון מחר מול אולמרט בזום, ואף לדחות את שעת הדיון בשעה. השופט מתח ביקורת על עיתוי הבקשה וקבע כי ראוי שבקשה כזו תוגש קודם לכן כדי שיבחנו אותה ברצינות. לגבי שעת ההגעה קבע השופט כי נתניהו ומשפחתו "יכולים לצאת שעה קודם מהבית".