אוחנה למשפחת יששכר: "רואים חובה לפעול להשבת נעמה לישראל"

פרסום ראשון: שר המשפטים, שאמור להחליט בימים הקרובים אם להסגיר את ההאקר אלכסיי בורקוב לארצות הברית, כתב למשפחת הצעירה הכלואה ברוסיה: "שוקלים צעדים ומהלכים שלא ננקטים במקרים דומים"

זמן צפייה: 02:39

פרסום ראשון: שר המשפטים, אמיר אוחנה, השיב אתמול (ראשון) לפניית משפחתה של נעמה יששכר להימנע מהסגרת ההאקר אלכסיי בורקוב לארצות הברית – צעד שעלול לסכל את העסקה להשבתה של הישראלית. "מדינת ישראל וממשלתה רואות חובה לפעול באופן המיטבי להשבתה של נעמה יששכר למדינת ישראל", כתב אוחנה. "לרבות באמצעות צעדים ומהלכים אשר לא ננקטים בדרך כלל במקרים אחרים בהם אזרחים ישראלים עומדים לדין במדינות זרות".

במהלך שיחה שהתקיימה היום בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו, לכבוד יום הולדתו של האחרון, שוחחו השניים בנושא בקשת החנינה של נעמה יששכר – שנכלאה בכלא הרוסי לשבע שנים וחצי בעקבות הרשעתה באחזקה ובסחר בסמים. כך על פי יועצו של פוטין לענייני חוץ, יורי אושקוב.

מלשכת נתניהו נמסר: "הנשיא פוטין התקשר לברך את נתניהו לרגל יום הולדתו שחל. ראש הממשלה הודה על הברכות והעלה שוב את נושא בקשת החנינה לנעמה יששכר. כמו כן, שוחחו המנהיגים על המצב בסוריה ועל ההתפתחויות באזור".

עוד בחדשות 13:

יועצו של נשיא רוסיה: "נתניהו ופוטין דנו בחנינת נעמה יששכר"

היום: פרקליטיה של נעמה יששכר יגישו ערעור על גזר דינה ברוסיה

מאות השתתפו בעצרת לשחרור נעמה יששכר: "היא נרגשת מהתמיכה"

שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, צוות ההגנה של יששכר יגיש ביממה הקרובה ערעור על גזר דינה לבית המשפט ברוסיה. כמו כן, מחר צפויים עורכי דינה של יששכר לפגוש אותה בכלא בו היא שוהה בסמוך למוסקבה. לאחרונה החליטה משפחתה של יששכר להרחיב את צוות ההגנה ולהוסיף את עורכי הדין בועז בן צור ונתי שמחוני שמלווים בישראל את המשפחה.

ביום שבת מאות בני אדם הגיעו לכיכר הבימה שבתל אביב על מנת להשתתף בעצרת לשחרורה של יששכר. מפגן תמיכה דומה נערך במקביל מול הקונסוליה הרוסית בניו יורק. בעצרת שבתל אביב נשאו דברים חבריה ובני משפחתה של הצעירה והושמעה הקלטה של אמה, יפה יששכר. בשעה 22:00 - שעת כיבוי האורות בכלא הרוסי – כבו האורות בכיכר לאות הזדהות.

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

בהקלטה שהושמעה בעצרת, פנתה יפה יששכר למשתתפים: "אני רוצה להודות לכולכם, שבאתם למפגן התמיכה בנעמה. זה באמת לא מובן מאליו, יש לנו עם מאוד מיוחד, אין עם כזה בשום מקום. אני יודעת שכל האהבה הזאת מגיעה אליה. הדבר שהיא הכי מתגעגעת אליו זה חיבוק, מגע אנושי. אין לה את זה שם כבר חצי שנה. מדי פעם היא מקבלת ממני חיבוק אחד, והדבר השני שהיא מתגעגעת אליו מאוד זה לשבת בבית הקפה השכונתי ליד הדירה שלה, לשתות קפה הפוך ולשמוע עברית מסביב. אני יודעת שזה יקרה".

מיכל פוני, בת דודתה של יששכר, סיפרה לחדשות 13: "אני ממש מקווה שהיא תצא ותשתחרר בזכות כל מה שקורה פה. אנחנו מתגעגעים אליה מאוד, לא מגיע לה לשבת שם. אני מאמינה שהמודעות תסייע לשחרר. בזכות הכוח הזה היא תצא החוצה ותחזור אלינו".

ביום שישי נפגשו עורכי דינה של יששכר עם שר המשפטים אמיר אוחנה לקראת הסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית. עורך דינה של המשפחה, בועז בן צור, אמר כי המשפחה ביקשה מאוחנה להפעיל את סמכותו כדי שלא יוסגר ההאקר לארצות הברית. השר אוחנה ישקול את דברי המשפחה, והודיע כי צפוי לקבל החלטה בנוגע להסגרת ההאקר בימים הקרובים. זאת על אף שלאחר פסיקת בית המשפט העליון שאישרה את ההסגרה לפני כמה שבועות, הובהר לרוסים כי לא ניתן באופן חוקי לשחרר את ההאקר.