אחרי הודעת אוחנה: לחץ בפרקליטות על בן ארי להסיר את מועמדותה

גורמים בפרקליטות מפעילים לחץ גדול על המשנה לפרקליטת מחוז מרכז להודיע כי אינה מעוניינת בתפקיד שאליו מונתה על ידי שר המשפטים • גורמים בצה"ל: ההמלצה שפרסם אוחנה - מכתב גנרי מלפני שנים

זמן צפייה: 05:05

אחרי המינוי השנוי במחלוקת של אורלי בן ארי למ"מ פרקליט המדינה, גורמים בפרקליטות מפעילים לחץ עליה להסיר את מועמדותה לתפקיד. זאת בהמשך לקביעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי המינוי חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות וכי קיימת מניעה לאשרו.

בתוך כך, מוקדם יותר היום פורסם ב"הארץ" כי בהכרזה, אוחנה ציטט מכתב המלצה על בן ארי שנכתב על ידי ראש אמ"ן תמיר הימן, בתקופה בה היה מפקד המכללה לביטחון לאומי - וזאת מבלי ליידע אותו או את צה"ל. לטענת הצבא, מכתב ההמלצה נכתב כמכתב גנרי לכל משתתף בלימודיו במכללה, ואינו מהווה התערבות של צה"ל במינוי מ"מ פרקליט המדינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מינוי מ"מ הפרקליט יגלה אם פני אוחנה למאבק ביועמ"ש • פרשנות

אוחנה: אין חובה להתייעץ עם היועמ"ש על מינוי פרקליט המדינה

נציב התלונות על הפרקליטות בוחן תלונה נגד שי ניצן

עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג ושר המשפטים אמיר אוחנה
עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג ושר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

כאמור, לאחר שאוחנה הודיע על המינוי, מנדלבליט גינה את ההחלטה. בחוות הדעת שהגיש לשר המשפטים, כתב היועמ"ש: "מ"מ פרקליט המדינה נדרש להיות פרקליט מהדרג הבכיר ביותר, בעל ניסיון וותק רב, שמילא מספר תפקידים ניהוליים בכירים. יש להעדיף לתפקיד זה את מי ששימש קודם לכן כמשנה לפרקליט המדינה או לכל הפחות כפרקליט מחוז".

נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, התנגד גם למינוי. הרשקוביץ פנה לאוחנה ואמר כי ראוי היה למנות אדם בכיר יותר מבן ארי. לדבריו, בן ארי "עומדת בתנאי הסף – אולם היא לא בדרג הבכיר של הפרקליטות, ועלולה לערער את תפקודה".

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה

מוקדם יותר היום הודיע אוחנה על מינוייה של בן ארי, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, לתפקיד ממלאת מקומו של שי ניצן. זאת, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - שתמך במועמדותו של שלמה למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים. בתגובה להודעה, צפוי היועמ"ש לקבוע כי יש מניעה משפטית למינויה.

"אין לי ספק שבן ארי תפעל לשימור כל הראוי לשימור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל כך חשובה הזו", הצהיר אוחנה. "בן ארי מכהנת כ-28 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים. היא בעלת ניסיון רב ועשיר בתחום הפלילי ובתחום הביטחוני, בוגרת המכללה לביטחון לאומי, בעלת תואר שני במדעי המדינה (ביטחון לאומי) ותארים ראשון ושני בהצטיינות במשפטים. מכהנת בהתנדבות כראש הרכב בבית הדין הארצי למשמעת של לשכת עורכי הדין ובמשך שנים שימשה כראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה".