שב"ס תחת אש: 5 נעצרו בחשד למעורבות בפיצוץ רכב קצינה בארגון

העצורים, צעירים בשנות העשרים לחייהם ממרכז הארץ, חשודים בין היתר גם בהשחתת שני כלי רכב באלעד. "נכביד את היד על כל מי שמנסים להלך אימים על גורמי אכיפת החוק"

רכב קצין מודיעין שהתפוצץ באלעד
רכב קצין מודיעין שהתפוצץ באלעד | צילום: דוברות שב"ס

הותר לפרסום: חמישה צעירים ממרכז הארץ נעצרו בשבועות האחרונים בחשד לביצוע פעילות פלילית נגד בעלי תפקידים בשב"ס, שהתרחשו בסוף 2018. הצעירים חשודים בהנחת מטען חבלה ברכבה של קצינת שב"ס בנתניה, וכן בהשחתת שני כלי רכב שזוהו בטעות כרכבי שב"ס באלעד. בשני המקרים לא היו נפגעים.

בחודשים האחרונים התקיימו מספר אירועי חבלה נגד מתקני וקציני שירות בתי הסוהר. כעת מסתבר שיש קשר בין השניים מהם. בחודש אוקטובר התפוצץ מטען חבלה ברכבה של מפקדת אגף בבית הסוהר רימונים, שחנה בסמוך לביתה שבנתניה. הרכב ניזוק, אך לא היו נפגעים באירוע. הקצינה הייתה נתונה לאיומים בתקופה שקדמה לאירוע, וגורמי שב"ס אף היו בקשר עם המשטרה בנוגע לכך. יש לציין כי במשטרה ניסו להסתיר את האירוע, וההודעה בנושא נמסרה מטעם שב"ס ולא מטעם הארגון.

כתבות קשורות
בחניית הבית: מטען חבלה התפוצץ ברכב קצינת שב"ס, אין נפגעים |08.10.18
מטען חבלה התפוצץ ברכבו של קצין שב"ס באלעד; איש לא נפגע |13.12.18

רכב קצינת שב
רכב קצינת שב"ס שהתפוצץ בנתניה | צילום: דוברות שב"ס

"מדובר במקרה חמור מאין כמותו", אמר גורם בשב"ס. ראש אגף המבצעים של שב"ס הוסיף: "הקצינה משרתת בבית סוהר מאוד משמעותי המכיל אסירים פליליים רבים, חלקם ממשפחות פשע. זה מסוכן להיות סוהר, זה מורכב כי אנחנו לא פעם ולא פעמיים מקבלים החלטות לא פשוטות לגבי אסירים, והם לא פעם לא אוהבים את ההחלטות שלנו. יש לנו סל של מרכיבי ביטחון שמותאם לרמת האיום שמסייעים בלשמור על שלום הסוהרים".

האירוע השני בפרשה התרחש חודש לאחר מכן, כאשר התפוצץ מטען חבלה שהוטמן תחת רכב באלעד - שזוהה בטעות כרכב בבעלות קצין בשב"ס. שבועיים לפני כן עלה באש רכב נוסף באותו מקום, וגם באירוע זה נחשדת מעורבותם של החמישה.