ועדת השחרורים קבעה: עונשו של יונתן היילו לא יקוצר

פרסום ראשון: הוועדה שליד שב"ס קיבלה במלואה את עמדת הפרקליטות ולא תשחרר את האסיר שהרג את האדם שאנס אותו. הוא יוכל לבקש דיון נוסף בעוד חצי שנה. פרקליטיו: נערער

 יונתן היילו עם עורך דינו אלון אייזנברג
יונתן היילו עם עורך דינו אלון אייזנברג | צילום: חדשות עשר - ארכיון

פרסום ראשון: ועדת השחרורים שליד שרות בתי הסוהר קבעה היום (רביעי) כי עונשו של האסיר יונתן היילו, שהורשע בהריגת האדם שאנס אותו, לא יקוצר. בכך, קיבלה הוועדה במלואה את עמדת פרקליטות המדינה בנושא. היילו יוכל, באם ירצה, להגיש בקשה נוספת ולקבל דיון חוזר בעוד חצי שנה.

בששת החודשים הקרובים, המליצה הוועדה כי היילו ישתלב בקבוצה ייעודית לטיפול בתחום האלימות. פרקליטיו של האסיר הודיעו כי יערערו על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

"מטה המאבק למען יונתן היילו" מסר: "החלטת ועדת השחרורים להשאירו בכלא היא יריקה בפרצוף נשיא המדינה ראובן ריבלין, שרת המשפטים איילת שקד וגורמי המקצוע. מדובר בהתעללות בקורבן ופגיעה נוספת בנפגעות ונפגעי אלימות מינית. בניגוד להמלצות הגורמים הבכירים והמוסמכים לשחרורו, כינס לאחרונה פרקליט המדינה שי ניצן ישיבה מיוחדת, שמטרתה הייתה מניעת שחרורו של יונתן היילו מהכלא. לאחר ישיבה זו, פרקליטות המדינה הייתה הגורם היחיד שהתנגד לשחרור".

יונתן היילו הורשע תחילה בשנת 2010 ברצח של ירון איילין, האדם שאנס אותו, ובשנת 2013 בית המשפט שינה את האישום להריגה וקבע את עונשו של היילו: 12 שנות מאסר. לפני כחודשיים החליט נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, להקל בעונשו ולהעמיד את תקופת המאסר בפועל על עשר שנים ושמונה חודשים. בכך, אפשר ריבלין, שסירב בעבר לתת חנינה להיילו, להגיש את הבקשה לוועדת השחרורים. הנשיא קיבל בעניין זה את המלצתה של שרת המשפטים, איילת שקד.

בהחלטת הנשיא נכתב כי: "נוכח תהליך השיקום שעבר היילו ובהתחשב בנסיבות הקשות והמיוחדות, כמי שהיה קורבן למעשים קשים טרם ביצוע המעשה על ידו, הוחלט להמליץ להמיר חלק מהמאסר בפועל למאסר על תנאי".