הערעור נדחה: "הקצין המצלם" לא ישוחרר למעצר בית

בתום דיון בבית הדין הצבאי בקריה, נקבע כי סא"ל דן שרוני יישאר במעצר. "החשש מתעצם נוכח ריבוי האישומים, דפוס ההתנהגות, היקף המעשים והניצול של יחסי המרות ותפקידו. לעמדת נפגעות העבירה יש משקל, וחששן שישוחרר הוא גורם שיש להתחשב בו"

סא"ל דן שרוני

נדחה ערעורו של הקצין המצלם סא"ל דן שרוני בבית הדין הצבאי בקריה, לאחר דיון שהתקיים היום (חמישי) בבקשתו להשתחרר למעצר בית. הדיון החל בהקראת ההחלטה בידי תא"ל נועה זומר, לפיה בשלב הראשון נקבע שיש ראיות לכאורה לגבי העילות.

עוד נקבע כי המערער פגע במתלוננות למרות שהעבירות לא כרוכות באלימות, ונקבע שיש מסוכנות וחשש מהישנות המעשים. "החשש מתעצם נוכח ריבוי האישומים, דפוס ההתנהגות, היקף המעשים והניצול של יחסי המרות ותפקידו. קיים ניצול לאורך שנים, לצד העובדה שאין לשרוני עבר פלילי. גם לעמדת נפגעות העבירה יש משקל, וחששן שישוחרר הוא גורם שיש להתחשב בו".

סא''ל דן שרוני
סא''ל דן שרוני

עוד נקבע כי "הפניית המערער לשירות המבחן אין בה כדי ליצור הסתמכות שישוחרר לחלופת מעצר. אין בכך כדי להכריע את הכף לשחרורו לחלופה. שרוני ביקש לצאת לבית הוריו לפיקוח של בני משפחתו. שירות המבחן התרשם מהתנהגות מציצנית לאורך שנים - ומתקשה להכיר בקיומה של סטייה מינית במעשיו".

"בתסקיר נקבע כי שרוני מניפולטיבי, וישנו סיכון להתנהגות מינית פוגענית כלפי נשים בכלל. אין ניתן בעת הזו ליתן אמון במערער, ההתנהגות שלו לא נעשתה רק במסגרת הצבאית אלא גם במסגרת ביתו - ועבירות מסוג זה יכולות להתבצע גם בביתו".

במסגרת הסדר הטיעון שהיה על סף חתימה, שרוני אמורה היה להודות בכ-70 עבירות חמורות של מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, חדירה לחומר מחשב ועבירות נוספות. בכפוף לאישורו של בית הדין המיוחד, שרוני יורד לדרגת טוראי וישלם פיצוי כספי לנפגעות העבירה בסך כולל של כרבע מיליון שקלים. התביעה דורשת עונש מאסר בפועל בן כמה שנים, שיבטא את חומרת מעשיו. הטיעונים לעונש יתקיימו רק בעוד כשנתיים, וכך משפחתו תוכל לממש את כספי הפנסיה הצבאית שלו.

פרופ' עו"ד דנה פוגץ' ועו"ד ענבר קידר-ברוך, המייצגות את נפגעותיו של דן שרוני, אמרו: "אנו מברכות על החלטת בית הדין הצבאי לערעורים אשר דחה את ערעורו של הנאשם והותיר אותו במעצר מאחורי סורג ובריח עד תום משפטו. זהו מקומו של מי שחשוד בביצוע עבירות מין חמורות, באופן סדרתי, תוך ניצול בוטה של האמון שניתן בו ע"י עשרות הנפגעות אשר רובן שירתו תחת פיקודו, ואשר נשקפת ממנו סכנה להישנות פגיעות מיניות כלפי נשים ותחת יחסי סמכות בפרט. אנו חוזרות וקוראות לפרקליטות הצבאית לקדם את שמיעת התיק ולסכל את כוונת ההגנה למשוך במתכוון את ההליכים עד שהנאשם יהיה זכאי לקבלת גמלה מצה"ל, ובכך להעצים את הסבל ועינוי הדין עבור הנפגעות".