פרשת שי אביטל: ישראל הגישה בקשת הסגרה רשמית להולנד

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה לידי הרשויות בהולנד את בקשת ההסגרה בעניינו של סוכן הדוגמניות, "לצורך העמדתו לדין בגין עבירות מין בשתי מתלוננות". בקשת ההסגרה, נמסר מפרקליטות המדינה, מבוססת על בקשת המעצר הזמני

זמן צפייה: 00:19

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום (שני) את בקשת ההסגרה בעניינו של סוכן הדוגמניות שי אביטל לידי הרשויות ההולנדיות. בקשת ההסגרה מבוססת על בקשת המעצר הזמני, ובמסגרתה מבקשת הפרקליטות להסגיר מהולנד לישראל את אביטל לצורך העמדתו לדין בגין עבירות מין בשתי מתלוננות.

עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי שמייצגים את אביטל מסרו כי לא קיבלו את בקשה ההסגרה, ויגיבו לאחר שיקבלו אותה. "עצם העובדה שהוגשה בקשת הסגרה כנגד שתי מתלוננות, שגם אותו נפריך על ידי ראיות, מתוך 27 תלונות, מבלי להקל ראש, מדברת בעד עצמה", כך מסרו הסניגורים.

רגע המעצר של שי אביטל באמסטרדם
רגע המעצר של שי אביטל באמסטרדם

עורכי הדין של שי אביטל אמרו בשבוע שעבר כי הגישו בקשת שחרור בערבות לבית המשפט בהולנד, וטענו כי לאביטל "נערך משפט שדה" וכי "התנהלות החקירה נוגעת בהפרת זכויות אדם ומשפט לא הוגן". כמו כן טענו סנגוריו של אביטל כי יש בידהם ראיות להפריך את הטענות כנגדו, וכי אין הצדקה למעצר.

סוכן הדוגמניות שי אביטל
סוכן הדוגמניות שי אביטל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אביטל, החשוד בעבירות מין, נמצא במעצר בהולנד בימים אלה, לאחר שמעצרו הוארך בשבועיים עד לדיון נוסף לצורך בקשת הסגרה רשמית של מדינת ישראל. בבקשת ההסגרה, שהוגשה על ידי משטרת ישראל, נטען על שני מקרים של מעשים מגונים שביצע לכאורה. עורכי הדין שרון נהרי וששי גז, המייצגים את אביטל, אמרו כי מכתב ההסגרה הישראלי הוגש באופן תמוה ולא כמקובל בהליכי הסגרה.

עו''ד שרון נהרי שייצג את מאיה רייטן-סטול
עו''ד שרון נהרי המייצג את שי אביטל

אביטל נעצר באמסטרדם כ-10 חודשים לאחר שעזב את הארץ בעקבות התחקירים נגדו. בתום הדיון החליט השופט שאביטל יישאר במעצר למשך שבועיים לפחות ויובא לדיון בפני שלושה שופטים. "לא אקח צ'אנס שהוא יטוס מפה", אמר השופט. בית המשפט לא אפשר לעורך דינו להיכנס לדיון הארכת המעצר. "השופט נתבקש למנוע את ייצוגי וכניסתי לדיון מטעמים לא ברורים. מדובר בעיוות דין חמור ופגיעה בזכויות הייצוג ומשפט הוגן", אמר נהרי.