3 חשודים נעצרו: התקדמות בחקירת הירי התועה בנער ובמקרי הרצח בלוד

בן 16 נעצר בחשד לרצח ווליד שהאב בן ה-13 בג'סר א-זרקא; שני תושבי לוד בשנות ה-30 לחייהם נעצרו בעקבות מקרה הרצח של נורה עלא אל סוח בתחילת החודש בעיר, ובמקביל נבדקת גם מעורבותם ברצח של המורה שנורתה למוות לעיני בנותיה בחודש יולי

וואליד שאהב, רבאב אבו סיאם

תושב ג'סר א-זרקא בן 16 נעצר הערב (רביעי) בחשד לרצח הנער ווליד שהאב שהאב בן ה-13 ביום שישי האחרון. בהתאם לצרכי החקירה, בכוונת המשטרה לבקש מחר את הארכת מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בחיפה.

מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר התייחס למעצר החשוד: "אירוע זה בו נורה נער תמים הוא חמור וטרגי ולא יכול לעבור לסדר היום. על כן הוצבה החקירה בראש סדר העדיפות המחוזי תוך הקצאת כלל המשאבים הנדרשים בכדי לשים ידינו ולהביא למעצר החשוד במעשה וכך נעשה. אנו בראשיתה של החקירה ונפעל על מנת למצותה ולהביא את החשוד לדין".

כזכור, ווליד בן ה-13 נפצע אנושות מירי תועה ביישוב ג'סר א-זרקא כשהלך לאכול פיצה עם אחותו. לפתע הגיע רעול פנים ופתח באש. אמו, שחיכתה ברכב, הזעיקה את מד"א. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הלל יפה במצב אנוש ולא יציב, שם נקבע מותו אמש.

המשטרה: ''רבאב הייתה מאוימת, הזהרנו אותה''. הזירה, אמש
זירת רצח רבאב אבו סיאם בלוד | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

במקביל, שני תושבי לוד בשנות ה-30 לחייהם נעצרו ותוחקרו היום בחשד למעורבות ברצח נורה עלא אל סוח שנורה למוות בתחילת החודש בעיר. במסגרת החקירה, נבדק גם החשד כי השניים מעורבים בתיק רצח נוסף בעיר, בו נורתה למוות בחודש יולי האחרון רבאב אבו סיאם. בהתאם לצורכי החקיּרה, בכוונת המשטרה להביאם מחר לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם בשני התיקים.

כזכור, רבאב אבו סיאם, אם לשלוש ילדות קטנות שעבדה כמורה, נרצחה לעיניי בנותיה, בנות 8, 5 ו-3 בלבד. כחודשיים לפני הרצח, היא התגרשה והייתה מאוימת על-ידי הגרוש שלה. בעבר שהתה במקלט בדרום הארץ.

רבאב אבו סיאם - הנרצחת מלוד
רבאב אבו סיאם - האישה שנרצחה בלוד | צילום: פייסבוק

לפי המשטרה, אבו סיאם הייתה מוכרת למשטרה "בעקבות סכסוך ממושך שהיה לה עם בעלה". לדברי המשטרה, "היא קיבלה מספר איומים ותחנת לוד הציעה לה להתפנות למקלט ולעזוב את לוד כמה פעמים. בשלב מסוים המנוחה היא הובאה בפני בית משפט שיקבל החלטה בעניינה - אך בית המשפט שחרר אותה ללא כל תנאי.