"מרגיש מאוים": בקשה להכריז על ראש הסגל לשעבר כעד עוין

דוד שרן עלה לדוכן העדים במשפט נתניהו ואמר: "להגיד שאני רגוע לקראת עדות כזאת כאשר התליין יושב פה לידי, ושואלים אותי על תיק 3000 אני ממש מרגיש מאוים טוטלית". בקשת הפרקליטות להכריז עליו כעל עד עוין טרם התקבלה ע"י השופטת פרידמן-פלדמן

זמן צפייה: 01:34

משפטו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ממשיך היום (שלישי), כשראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו, דוד שרן, עלה להעיד ואמר: "להגיד שאני רגוע לקראת עדות כזאת כאשר התליין יושב פה לידי, ושואלים אותי על תיק 3000 אני ממש מרגיש מאוים טוטלית". בתביעה ביקשו להכריז עליו כעד עוין.

דוד שרן הוסיף: "אני תחת איום פה כי אני בהליך אחר ואי אפשר לנתק את הדבר הזה. מנהלים נגדי הליך בתיק 3000, תיק הצוללות. אני תחת החרב של אותה יחידה בפרקליטות, היא מתעללת בי וגם כשהגעתי לתת עדות פתוחה זה עמד ברקע כל הזמן, כשכל דקה הייתי בטוח שזה הופך לחקירה תחת אזהרה, ובאופן מפתיע כאשר הלכתי לרענון ‏עד שבוע שעבר, אני פוגש בבניין את התובע בתיק הצוללות שאם לא אתיישר לתזה של הפרקליטות אחטוף".

שוש שרן, לשעבר ראש הסגל של בנימין נתניהו
שוש שרן, לשעבר ראש הסגל של בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עוד אמר ראש הסגל לשעבר: "הטרידו אותי בחוץ עיתונאית שאלה אותי על תיק 3000. היחידה הזאת דאגה לפטר אותי מהעבודה, עבדתי כמזכיר חברת קצא שאינה קשורה לפרשת 3000. דאגו שלא אוכל להגן על עצמי כי איני מיוצג על ידי ‏הסנגוריה הציבורית. זה לחץ ישיר של הפרקליטות ונאמר לי מפורש שאני עובד מדינה, לא זכור לי אדם שהוציאו אותו לחופש מבלי זכות להביע דעתו".

התובע, אמיר ‏טבנקין, אמר לשרן: "אתה העדת כעד בכל הפרשות", אז שרן השיב לו: "כל דקה אני חששתי להפוך לחשוד, תחת החרב הזאת העדתי". לאחר מכן נשאל ראש הסגל לשעבר האם נאמר לו שהוא מעיד ללא קשר לפרשת הצוללות, ואז התנגד עורך הדין בועז בן צור מטעם ההגנה. לאחר מכן הוסיף שרן: "לא היה חוקר אחד שהסתכל עלי כאדם נקי כמו שהייתי עד אותה פרשה. כשאני מגיע החוקרים אומרים אנחנו בעיכוב תצא החוצה כמה דקות, ואז אני יוצא ומגלה שכל צלמי התקשורת מחכים לי".

שרן הוסיף: "ביום שישי שהזמינו אותי לחקירה ואמרו לי שזה יהיה מספר שעות מועט, בסוף שחררו אותי חצי שעה לפני כניסת השבת ואמרו לי להגיד תודה שלא נשארתי לשבת. כל חיי המשפחה שלי לא ראתה אולם בית משפט. אבי היה פרופ׳ אחד מהגדולים בתחום החינוך וכשהוא נפטר אמרו לי שאולי ח"א אגיע להלוויתו".

שוש שרן, לשעבר ראש הסגל של בנימין נתניהו
שוש שרן, לשעבר ראש הסגל של בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בשלב זה הריע קהל תומכי נתניהו מריע, והשופטת רבקה פרידמן-פלדמן אמרה להם: "אתם לא בתיאטרון, דנים כאן בחיים של אנשים. זו פעם אחרונה שאני אומרת לכם". פרידמן-פלדמן טרם קיבלה את בקשת הפרקליטות להכריז על שרן כעל עד עויון, והסבירה שהיא רוצה לשמוע שאלות ותשובות נוספות לפני שתכריע.

התובע אמיר טבנקין שאל את שרן: "איזה שיח היה לך עם מר נתניהו בנושא מיזוג בזק יס?", ושרן השיב לו: "פעם אחר פעם נאמר לי שהייתה לי פגישה בנושא בזק ולי לא זכורה שיחה כזאת. בסוף נתניהו קרא לי ולאיתן צפריר וזרק משהו קטן על בזק - לא חושב שאפשר לקרוא לזה פגישה".

לאחר ששרן מסתייג מכל מיני אמירות שלו שאמר במשטרה, התובע טבנקין מרענן את זכרונו פעם אחר פעם מהודאותיו במשטרה למרות התנגדות ההגנה. בעקבות זאת ‏הפרקליטות מבקשת להגיש לשופטים את עדויותיו של שרן במשטרה. ההגנה מתנגדת והשופטים יצאו להתייעצות, שלאחריה, ובהסכמת שני הצדדים, ההודאות מהמשטרה הוגשו לבית המשפט.

סך הכל זו הפעם השלישית בה התביעה מבקשת להכריז על עד כעוין. בפעם הראשונה התביעה ביקשה להכריז על שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת. הפעם השנייה אירעה בשבוע שעבר, אז ביקשה הפרקליטות להכריז על יפעת בן חי שגב, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר כעל עדה עוינת. בשני המקרים בית המשפט סירב לקבל את הבקשה.