"יצא מרכבו וירה 5 פעמים": בן 36 מהצפון מואשם ברצח זוגתו לשעבר

כתב אישום הוגש נגד תמיר ג'ומעה, תושב סולם שבעמק יזרעאל, בגין רצח שני בכר בתחילת חודש ינואר. בשנה שעברה הודיעה בכר לג'ומעה כי אינה מעוניינת להמשיך בקשר, ולאחר שלא הצליח לגרום לה לחזור מהחלטתה הוא ארב לה מחוץ למקום עבודתה, התנגש ברכבה עם רכבו - וירה בה למוות מטווח קצר. לאחר מכן הוא ניסה להתאבד ואושפז במשך כשבוע במחלקה לטיפול נמרץ. ממשפחת בכר נמסר: "מצפים שהרוצח יקבל את העונש הקשה ביותר"

זמן צפייה: 00:48

כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד תמיר ג'ומעה, בן 36 מהיישוב סולם שבצפון, בגין רצח בת זוגו לשעבר שני בכר, בת 31, ב-9 בינואר השנה. כתב האישם, שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, מאשים את ג'ומעה ברצח בנסיבות מחמירות ועבירות נשק.

לפי פרטי כתב האישום, ג'ומעה ובכר הכירו לפני כעשור, במסגרת שירות במשטרה, ובין השניים התפתח קשר זוגי. ביוני 2023 המנוחה הודיעה לנאשם על רצונה לסיים את הקשר הזוגי. ג'ומעה לא קיבל את ההחלטה, וניסה להשפיע עליה ולגרום לה לשנותה תוך שהוא מגיע אליה לעבודה ולבית, שולח מתנות ומכתבים ואף מודיע לה שהוא יפגע בעצמו אם לא תחזור בה ותשאר איתו. המנוחה לא חזרה בה מהחלטתה למרות פעולותיו של ג'ומעה, והוא החליט להרוג אותה, ואז לירות בעצמו למוות.

ב-9 בינואר, הגיע ג'ומעה לקיבוץ שומרת והמתין לבכר שתצא ממקום עבודתה. לאחר מכן החל לעקוב אחריה. בכר הבחינה ברכבו, נבהלה, התקשרה למוקד 100 והודיעה כי הנאשם רודף אחריה. בעודה משוחחת עם המשטרה, ניסתה להימלט, אך אז הסיט ג'ומעה את רכבו והתנגש ברכבה. כתוצאה מהפגיעה נלכדה המנוחה במושב הנהג.

רכבו של גו'מעה במרדף אחרי רכבה של שני בכר
רכבו של גו'מעה במרדף אחרי רכבה של שני בכר | צילום: דוברות המשטרה

לאחר ההתנגשות יצא ג'ומעה מרכבו, כשהוא נושא אקדח שהביא עמו, רץ לכיוון רכבה של בכר, שלף את האקדח וירה לעברה חמש פעמים מטווח קצר - ומותה נגרם באופן מיידי. מיד לאחר מכן ירה פעם אחת בסנטרו, אך לא נהרג. הנאשם טופל על ידי פרמדיקים שהוזעקו למקום, והובהל במצב קשה למרכז הרפואי לגליל, שם אושפז בהרדמה מלאה למשך כשישה ימים, ולאחר מכן התעורר. חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב אשר ניהלו את החקירה בתיק, אספו ראיות, ובנו את כתב האישום.

ממשפחת בכר נמסר: "אנחנו המומים ושבורים על כך ששני נעקרה מאיתנו על ידי הרוצח השפל והמתחזה בשיא חיה, כשרוח הנעורים עוד מפעמת בה. החיים שלנו נעצרו מאז ושום דבר לא יחזיר לנו אותה. אנחנו מצפים מהפרקליטות שהרוצח יקבל את העונש הקשה ביותר, ולא פחות, כדי להעביר את המסר ולהרתיע אנשים כמוהו מלעשות את המעשה הנפשע שעשה. אנחנו נגיע לכל הדיונים על מנת להזכיר למפלצת את מעשיו ובכדי שבית המשפט יגזור עליו את העונש המירבי".