"הכה בחוזקה": סנ"צ גואטה מואשם בתקיפת מפגין וצלם במחאה בי-ם

מכתב האישום עולה כי קצין המשטרה, שהתעמת עם השניים באחת המחאות נגד רה"מ, תקף את המוחה לאחר שזה התלונן בפניו על התנהלות השוטרים. בהמשך נקט באלימות גם כלפי הצלם, והדף אותו בעוצמה

זמן צפייה: 02:06

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה הבוקר (ראשון) לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה, קצין משטרה ממרחב ציון בירושלים, בגין תקיפה של מפגין וצלם עיתונות בהפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתקיימה בירושלים לפני כשלושה חודשים.

תחילת הפרשה בסוף חודש אוגוסט. אז, כמדי שבוע בחודשים האחרונים, הגיעו אזרחים כדי להפגין נגד מדיניותו של נתניהו בטיפול במשבר הקורונה. ההפגנה הזו, הסבירו בכתב האישום, לא אושרה מראש על ידי המשטרה.

מכתב האישום עלה כי במהלך המחאה, כאשר חלק מהמפגינים תכננו לצעוד לכיוון כיכר פריז, הורו להם השוטרים שהוצבו במקום שלא להמשיך ללכת וחסמו את התקדמותם. בשלב זה, עמד גואטה על הכביש יחד עם כוחות נוספים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מות התינוק בדרום: טרם הוחלט באיזה סעיף יואשם האב החשוד

569 נדבקים חדשים אובחנו אתמול; עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות

תושב ערד ירה למוות באדם שפרץ לרכבו: "לא ניסיתי לפגוע בו"

קצין המשטרה ניסו גואטה | צילום: חדשות 13

כאן, פנה אחד המפגינים אל גואטה והתלונן על התנהגותם של השוטרים. בתגובה, כך על פי כתב האישום, "הדף גואטה את המפגין בשתי ידיו בפניו, פעמיים". אחרי הפעם השנייה, הגיע מפגין אחר לגואטה, הסיט ממנו את מסכת הפנים ונמלט מהמקום - עד שלבסוף נלכד ונעצר.

את המעצר של המפגין תיעד צילם עיתונות וסרטי תעודה. "במהלך ליווי המפגין, ומבלי שהייתה כל אינטראקציה בין הצלם לבין גואטה, הדף הנאשם בחוזקה את הצלם בגופו העליון אחורנית, והכה בו בעוצמה בצד פניו, בעודו אוחז בידו המכה מכשיר קשר". כתוצאה מכך, המשקפיים של הצלם נפלו והוא סבל מכאבים בצד ימין של פניו ובאוזנו הימנית.

עו"ד שקד דהן, מהמחלקה לחקירות שוטרים: "כתב האישום מבטא את עמדת מח"ש לפיה מצופה מכל שוטר לנהוג במקצועיות ולהימנע מנקיטת אלימות גם כאשר מדובר במצבים מורכבים, בוודאי כאשר מדובר בקצין ובמפקד אשר ראוי שישמש דוגמא לפקודיו".

עורך הדין עדי כרמלי, פרקליטו של גואטה, מסר בתגובה: "זה עתה קיבלנו את ההודעה לפיה מח"ש הגישה כתב אישום. בימים הקרובים נצלם את תיק החקירה ותגובתנו תינתן באופן מסודר לבית המשפט".

מחאה נגד נתניהו בכיכר ציון
מחאה נגד נתניהו בכיכר ציון | צילום: בן קלמר

תנועת הדגלים השחורים בירכה על הגשת כתב האישום, ומסרה בתגובה: "בדמוקרטיה, הדבר המקודש ביותר הוא הזכות להביע דעה ולהפגין אותה. מי שמטילים אימה ופחד באמצעות אלימות נגד אזרחים חייבים להסיר את מדיהם, הם אינם יכולים לשמש כשומרי הדמוקרטיה".

גם תנועת קריים מיניסטר בירכה על החלטת מח"ש, ומסרה: "זהו כתב אישום חמור שלא מותיר מקום לספק - אסור שניסו גואטה יישאר עוד יום אחד במשטרה. כל זמן שהאיש ממשיך ללבוש מדים עובר מסר מסוכן לפיו המשטרה מגבה שוטרים אלימים".