"ירה בו לאור יום": גיסו של הקבלן ניסים אסייג מואשם ברציחתו

כתב אישום הוגש נגד רוני לוי, בן 59 מראשון לציון, שירה למוות ביזם הנדל"ן בתחנת דלק בראשון לציון. בינו לבין אסייג היה סכסוך על רקע הלוואות שלקח אסייג, ולוי היה ערב להן. "גם העובדה שמדובר בבעלה של אחותו לא מנעה ממנו לבצע את זממו"

ניסים אסייג, הקבלן שנרצח בראשל"צ
ניסים אסייג, הקבלן שנרצח בראשל"צ | צילום: מתוך פייסבוק

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד רוני לוי, בן 59 מראשון לציון, המואשם שרצח את יזם הנדל"ן ניסים אסייג ביריות בתחנת הדלק ברחוב המכבים בעיר. מכתב האישום שהגיש עו"ד שגיא שגב עולה כי בין לוי לאסייג, בעלה של אחות של לוי, היה סכסוך על רקע הלוואות שלקח אסייג, ולוי היה ערב להן.

לאור הסכסוך, החליט לוי להמית את אסייג והצטייד באקדח. בתחילת החודש נסע לוי לביתו של אסייג בראשון לציון, ועקב אחריו כשנסע במונית לכיוון עבודתו. כשהגיעו לבניין המשרד ואסייג יצא מהמונית, יצא לוי מרכבו והשניים שוחחו כחצי דקה. בשלב זה שלף לוי את האקדח וירה באסייג ארבעה כדורים.

אסייג הצליח לברוח בחזרה למונית ולהימלט מהמקום, גם לוי שב לרכבו ונמלט. אסייג הובהל לבית החולים ונכנס לניתוח חירום, אך כעבור 7 שעות נקבע מותו. בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה עם הגשת כתב האישום ציין עו"ד שגב כי מסוכנתו של לוי נלמדת מכך שירה באסייג לאור יום ברחוב לעיני העוברים והשבים, וכי גם העובדה שמדובר בבעלה של אחותו לא מנעה ממנו לבצע את זממו. כתב האישום מייחס לו עבירות של רצח בנסיבות מחמירות ונשיאת נשק.

ניסים אסייג, הקבלן שנרצח בראשל''צ
ניסים אסייג, הקבלן שנרצח בראשל''צ | צילום: מתוך פייסבוק

חלק מהחובות אשר סביבם נסוב הסכסוך מוערך במאות אלפי שקלים - ונוצר כתוצאה מהלוואה שהעניק החשוד למנוח. חלק מהכספים היו שייכים לעבריינים שהחשוד נתן כערבות לכך שהכסף יוחזר. מאז תחילת החקירה שמר לוי על שתיקה, אך במשטרה הצליחו להתחקות אחר התכתבויות בין החשוד לבין אסייג בימים שלפני הרצח. במהלך הנסיעה במונית אסייג אמר כי הוא מבחין שגיסו עוקב אחריו.

בנוסף, מעדויות שבידי החוקרים עולה כי גורמים מהעולם התחתון לחצו על החשוד להחזיר את הכסף - מה שהיווה ככל הנראה את המניע לרצח. בתחילת החודש אותר לוי בתום מצוד, בדירת מסתור אשדוד. אסייג בן ה-60 היה תושב אור עקיבא, בעלים ומנכ"ל של חברת ההתחדשות העירונית NSA ואלוף-משנה במילואים.