החובות והסכסוך המשפחתי שנגמר במוות: פוענח רצח הקבלן ניסים אסייג

גיסו של הקבלן שנרצח בראשון לציון, רוני לוי, יואשם ברצח. מהחקירה עלה כי בין השניים התגלע סכסוך על רקע כספי. מאז תחילת החקירה לפני כשלושה שבועות החשוד שומר על שתיקה - וסניגוריו טוענים כי הוא לא הדמות שמופיעה בתיעוד האירוע

זמן צפייה: 02:09

הסתיימה חקירת רצח הקבלן ניסים אסייג בראשון לציון: הצהרת תובע הוגשה היום (שלישי) בבית משפט השלום בראשון לציון נגד גיסו של אסייג, רוני לוי, ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בגין רצח, זאת לאחר שירה באסייג למוות בראשון לציון לפני כשלושה שבועות.

מהחקירה עלה כי בין השניים התגלע סכסוך כספי, כשבין היתר החשוד היה ערב לסכום כסף שהתגלגל לשוק האפור. חלק מהחובות - שמוערך במאות אלפי שקלים - נוצר כתוצאה מהלוואה שהעניק החשוד למנוח. חלק מהכספים היו שייכים לעבריינים שהחשוד נתן כערבות לכך שהכסף יוחזר.

מאז תחילת החקירה לפני כשלושה שבועות לוי שומר על שתיקה, וסניגוריו טוענים כי הוא לא הדמות שמופיעה בתיעוד האירוע. במשטרה הצליחו להתחקות אחר התכתבויות בין החשוד לבין המנוח בימים שלפני הרצח. במהלך הנסיעה במונית המנוח אמר כי הוא מבחין שגיסו עוקב אחריו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301241456' autoplay='0' credit='' desc='מפקח עוז מאירי, קצין חקירות ביל"פ' poster='' kid='1_5dob2cxs' duration='']

בנוסף, מעדויות שבידי החוקרים עולה כי גורמים מהעולם התחתון לחצו על החשוד להחזיר את הכסף - מה שהיווה ככל הנראה את המניע לרצח. בתחילת החודש אותר לוי בתום מצוד, בדירת מסתור אשדוד. עם הגשת כתב אישום תוגש בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים.

ניסים אסייג, הקבלן שנרצח בראשל''צ
ניסים אסייג, הקבלן שנרצח בראשל''צ | צילום: מתוך פייסבוק

אסייג בן ה-60 נרצח ביריות בתחנת הדלק ברחוב המכבים בראשון לציון בשל סכסוך כספי. הוא פונה במצב קשה לבית החולים אסף הרופא בעיר - שם נקבע מותו כמה שעות לאחר מכן. אסייג היה תושב אור עקיבא ובעלים, מנכ"ל של חברת ההתחדשות העירונית NSA ואלוף-משנה במילואים.